بانک مرکز ي آمريکا نرخ بهره را افزايش داد

بانک مرکزي آمريکا نرخ بهره را در اين کشور ۰.۲۵ درصد افزايش داد.
کد خبر: ۳۹۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 16 March 2017
به گزارش تابناک : بعد از دو روز جلسه نفس‌گير بانک مرکزي آمريکا درباره افزايش نرخ بهره در اين کشور، بالاخره شب گذشته تصميم گرفت تا نرخ بهره را 0.25 درصد افزايش دهد. 

نرخ بهره در اين کشور پيش از اين 0.5 تا 0.75 درصد بود که با تصويب ديشب بانک مرکزي به 0.75 تا 0.1 درصد افزايش يافت. 

همچنين بانک مرکزي تصميم گرفت که تا آخر سال دو بار ديگر نرخ بهره را در اين کشور افزايش دهد همچنين در سال 2018 نيز نرخ بهره در اين کشور 3 بار افزايش خواهد يافت. 

براساس گزارش رويترز، اين دومين بار است که طي سه ماه گذشته نرخ بهره در آمريکا افزايش مي‌يابد. 

بانک مرکزي آمريکا اعلام کرده است که رشد اقتصادي آمريکا و آمارهاي اشتغال در اين کشور طوري است که به ما امکان افزايش نرخ بهره را به ما مي‌دهد. 

بانک مرکزي اين کشور همچنين اعلام کرده است که افزايش تورم در اين کشور هم عاملي براي بالا بردن نرخ بهره در اين کشور بوده است. 

به گفته بانک مرکزي، پيش از اين پيش‌بيني شده بود که نرخ تورم به 2 درصد برسد که عامل محرکي براي افزايش نرخ بهره مي‌شد و اکنون نرخ تورم به اين عدد نزديک شده است. 

برنامه‌ريزي‌هاي فدرال‌رزرو آمريکا نشان داد که رشد اقتصادي آمريکا در سال 2017، 2.1 درصد خواهد بود که نسبت به پيش‌بيني ماه دسامبر تغييري نخواهد داشت. 

براساس اعلام برخي سياستمداران، خطر چشم‌انداز آينده اقتصادي آمريکا هم‌چنان وجود دارد. 

برادمک‌ميلان رئيس سرمايه‌گذاري «کامانولس فاينانشال» گفت: «نگراني‌هايي وجود دارد مبني بر اينکه سرعت افزايش نرخ بهره در آينده بيشتر خواهد شد، آنها انتخاب مي‌کنند بدون اينکه عواقب آن را درنظر بگيرند». 




منبع : رویترز
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار