رئیس جامعه المصطفی العالمیه در جشن هفته وحدت در جزیره کیش عنوان کرد؛

ندای تفرقه، صدای دشمن است

آیت الله علی عباسی گفت: با درایت امام خمینی (ره)، وحدت اسلامی در تمامی زمینه های نظام اسلامی کشور به عنوان یک راهبرد در اولویت قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷ 16 September 2024

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، آیت الله علی عباسی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه المصطفی العالمیه درجشن هفته وحدت که یکشنبه شب 25 شهریور در مسجد نور اهل سنت با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و ائمه جمعه اهل سنت و تشیع کیش و مقامات محلی و حضور گسترده مردم برگزار شد؛ اظهار داشت: امام خمینی (ره ) عزت، اتحاد و اقتدار امت اسلامی را احیا و این هفته را به عنوان نمادی از وحدت امت اسلامی مطرح کردند.

وی با تبریک هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) یادآور شد: امروز امت اسلامی بیش از هر زمانی به وحدت اسلامی نیازمند است و محور وحدت ما، قرآن کریم و محبت و مودت اهل بیت رسول الله است.

آیت الله عباسی با بیان این که در حال حاضر بیش از گذشته نیاز به وحدت داریم؛ تاکید کرد: هر صدا و ندایی که امروز در میان امت اسلامی دم از تفرقه بزند چه بداند و چه نداند صدای دشمن است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به ظهور برخی گروه ها در امت اسلامی که به تفرقه دامن زدند و اعضا امت اسلامی را بیرون از دایره دین تعریف کردند؛ یادآور شد: این گروه ها هرگز حاضر نشدند در برابر دشمنان دین و اشغالگران صهیونیستی بایستند اما تا توانستند به برادرکشی و دشمنی میان مسلمانان پرداختند.

وی تاکید کرد:آرمان بلند انقلاب اسلامی و نظام اسلامی این است که تمدن و نظام زندگی اجتماعی تازه ای به بشریت هدیه کند تا برهمه انسان ها رحمت باشد و مسلمان و غیر مسلمان در سایه این تمدن بتوانند از ارزش های الهی، اخلاقی، معنوی و انسانی برخوردار شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سکوت جامعه جهانی و عدم واکنش موثر در برابرجنایات رژیم صهیونیستی و نیز قتل عام 40 هزار انسان بی گناه در غزه یادآور شد: این بی عدالتی و ظلم است. انسان آزاده که دارای فطرت الهی است به دنبال عدالت است.در حال حاضر عدالت، ارزش های اخلاقی و معنویت در دنیای امروزی گم شده است. عدالت یک ارزش مشترک انسانی است و همه انسان ها عدالت را دوست دارند و از ظلم و بی عدالتی برائت دارند.

وی با بیان این که در دنیای امروزی اخلاق، حیا و خانواده در معرض زوال قرار گرفته است؛ به نقش حاکمان نظام غیر عادلانه و سیطره آنان بر این عالم اشاره کرد و گفت: این نظام غیرعادلانه خواهان تسلیم همگان در برابر خود است و هر کس که مخالفت کند درصدد حذف او بر می آید. از اینرو امروز جهان نیازمند پیام عدالت پیامبر خاتم (ص) است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: پیش نیاز این مهم، برادری، اتحاد و وحدت ما است و دشمن می داند که اگر این وحدت باشد؛ ناکام است پس برای دامن زدن به تفرقه و جلوگیری از وحدت تلاش می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری،عزت جامعه ما و امت اسلامی در دنیای معاصر را مرهون مجاهدت های امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: ایشان پرچمی را در عالم به اهتزاز درآورد که صحنه عالم را به سمت ارزش های الهی و ارزش های پیامبر رحمت پیش برد. این پرچم امروز در دست شما است دشمنان تمام تلاششان این است که این پرچم را از شما بگیرند و دل های شما را به لرزه در بیاورند. صبر و تقوای الهی عنصر پیروزی و موفقیت ما است .

همچنین در این جشن حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز امام جمعه کیش با تبریک هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: نامگذاری هفته وحدت حاصل اندیشه بلند و تفکر آزاد اندیشی و وحدت آفرین حضرت امام خمینی (ره) است. اختلاف نظری که ممکن بود به عاملی برای تفرقه تبدیل شود با ابتکار آن بزرگوار به تجلی اتحاد و وحدت امت اسلامی در برابر کفر و استکبار جهانی تبدیل شد.

امام جمعه کیش با بیان این که خداوند به وحدت امت اسلامی امر و از تفرقه نهی کرده است؛ از پیامبر گرامی اسلام ( ص) و قرآن به عنوان نخستین منادیان وحدت یاد کرد و افزود: قرآن بر اطاعت از خدا و پیامبر و پرهیز امت اسلامی از نزاع و درگیری با یکدیگر امر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: شعار محوری این هفته "وحدت امت اسلام، عامل نجات غزه و مردم مظلوم فلسطین" است. اگر امت اسلامی وحدت داشتند؛ شاهد جنگ و خونریزی و درگیری داخلی در برخی کشورهای اسلامی نبودیم. تکفیری ها به جان مسلمانان نمی افتادند و رژیم غاصب صهیونیستی اقدام به نسل کشی، جنایت و قتل عام مردم مظلوم فلسطین نمی کرد.

امام جمعه کیش با بیان این که راه حل مشکلات جهان اسلام و امت اسلامی وحدت است و زمینه ساز تحول تمدن نوین اسلامی است؛ اظهار داشت: در جایی که یهودیان در عالم و مسیحیان در آمریکا و دانشجویان در این کشور و اروپا از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کنند اما برخی از کشورهای اسلامی بی تفاوت هستند. این یعنی تفرقه و عدم وحدت اسلامی که باعث این جنایت ها است.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز خاطر نشان کرد: همه وظیفه داریم تا از مردم مظلوم فلسطین پشتیبانی کنیم و در برابر دشمنان اسلام وحدت، انسجام،اتحاد و همدلی خود را تقویت کنیم.
همچنین شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش در این جشن با تبریک هفته وحدت و با اشاره به خصوصیات فردی پیامبرگرامی اسلام( ص) گفت: وحدت مسلمین نه تنها به معنای یکپارچگی در برابر دشمنان مشترک است بلکه به معنای پیوند قلب ها و افکار جهت ساختن دنیا بهتر برای نسل آینده است.
وی تاکید کرد: در کشور عزیز ما ایران که خانه تمامی مسلمانان با مذاهب مختلف است؛ این وحدت اهمیت ویژه ای دارد و ما شاهد همزیستی مسالمت آمیز و برادری شیعه و سنی هستیم که الگویی برای سایر نقاط جهان است.
شیخ یعقوب شمس ادامه داد: این همبستگی و احترام متقابل نه تنها نشانه ای از قدرت پویایی جامعه ما بلکه گواهی است برتعهد ما به ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصول اسلامی و انسانی که پیامبر اکرم(ص) به ما آموخته است.
امام جمعه اهل سنت کیش با بیان این که این هفته فرصت مناسبی است تا بر وحدت، همدلی و همکاری میان مسلمانان و همچنین ادیان مختلف تاکید کنیم؛ از تمامی مردم خواست تا با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، درخصوص وحدت و اتحاد مسلمین اهتمام ورزند و این همبستگی و برادری را در جامعه هر چه بیشتر تقویت کنند.
وی ادامه داد: بیایید با یکدیگر دست در دست یکدیگر برای رسیدن به صلح و آرامش کار کنیم و از آموزه های پیامبرگرامی اسلام ( ص) برای ساختن دنیای بهتر بهره برداری کنیم.
گفتنی است حضور باشکوه مردم اهل سنت و تشیع و مسوولان نهادها و سازمان های مستقردر کیش و نیز اجرای زیبای تواشیح خوانی گروه الفردوس عسلویه از نکات بارز جشن هفته وحدت در کیش بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار