استاندار چهارمحال و بختیاری:

شهرداری ها نیم درصد سهم آموزش و پرورش را پرداخت کنند

تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:شهرداری های استان نسبت به پرداخت عوارض نیم درصد سهم آموزش و پرورش باید اقدام کنند.
کد خبر: ۳۸۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ 05 March 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی در یازدهمین شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:شهرداری های 40 شهر استان باید نسبت به پرداخت نیم درصد عوارض سهم آموزش و پرورش استان اقدامات لازم را انجام دهند.
وی تاکید کرد: در صورت کوتاهی هر کدام از شهرداران نسبت به پرداخت نیم درصد عوارض سهم آموزش و پرورش ، با آنان برخورد جدی و قانونی می شود.
سلیمانی افزود: به همین منظور یک گروه کارشناسی از دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و نماینده شهرداری ها نسبت به بررسی این موضوع اقدام کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تجهیز مدارس استان به وسایل و امکانات مورد نیاز به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی به مسافران نوروزی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری وضعیت مدارس تخریبی استان را بررسی و گزارش کامل آن را برای تصمیم گیری به شورای آموزش و پرورش این استان ارائه دهد.
سلیمانی دشتکی اظهار داشت: برنامه ریزی به منظور برگزاری مطلوب همایش استانی خیران مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری باید با دقت انجام شود.
رئیس شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به منظور توسعه فضاهای آموزشی استان باید از توان بانک ها، مؤسسات و نهادهای مالی بهره گیری شود.
وی به حضور فعال زنان در عرصه مدیریتی اشاره کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی از ظرفیت مدیریتی بانوان در بخش های مختلف کاری بهره گیری کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سال گذشته سهم آموزش و پرورش از درآمد شهرداری های استان پنج میلیارد و 500 میلیون ریال بود که تنها یک میلیارد و 433 میلیون ریال آن پرداخت شده است.
بهروز امیدی تصریح کرد: تا پایان بهمن امسال ادارات شهرستان های 9 گانه و مناطق 17 گانه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیش از 65 میلیارد ریال درآمد اختصاص داشته اند.
وی افزود: امسال 94 هزار دانش آموز از استان در طرح پرسش مهر رئیس جمهوری شرکت کردند که نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد دارد.
امیدی تاکید کرد: امسال 115 هزار دانش آموزان چهارمحال و بختیاری در مسابقات فرهنگی و هنری استان شرکت کردند.
وی افزود:سال گذشته به منظور خدمات رسانی به مسافران نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری 136 آموزشگاه با 967 کلاس و 244 عامل اجرایی اختصاص یافت.
دبیر شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در نوروز سال 1395 خدمات رسانی به پنج هزار و 560 خانوار با 27 هزار و 800 نفر و 55 هزار و 600 نفرروز در آموزشگاه های استان انجام شد.
وی گفت: در تابستان امسال 29 هزار و 75 خانوار با 145 هزار و 375نفر جمعیت و 290 هزار و 75 نفرروز در مدارس چهارمحال و بختیاری استقرار پیدا کردند.
امیدی تاکید کرد: این میزان نسبت به تابستان سال گذشته 29 درصد رشد داشته و باعث اختصاص رتبه سوم کشوری به آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری شده است.
وی افزود: امسال برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری 19 پایگاه با 122 مدرسه، 925 کلاس و 247 عامل اجرایی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تجهیز کامل کلاس های مدارس این استان برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی ورودی به این استان هشت میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی یادآور شد: جشنواره استانی خیران مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری اردی بهشت سال آینده برگزار خواهد شد.
امیدی اظهار کرد: با برگزاری این همایش زمینه بهره مندی بیشتر از توان خیران موجود و شناسایی خیران جدید فراهم می شود.
یکصد مدرسه چهارمحال و بختیاری نیاز به تخریب و بازسازی دارد.
سال گذشته در همایش ملی خیران مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری به میزبانی تهران خیران ساخت 71 فضای آموزشی جدید در استان را متعهد شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار