سالانه 200 هزار میلیارد ریال محصولات باغی استان چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ارزش تولیدات باغی استان بیش از 200 هزار میلیارد ریال است که پس از بخش آبزیان، حوزه تولیدات باغی بیشترین ارزش افزوده را نسبت به نهاده مصرفی در بخش کشاورزی دارد.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱ 16 September 2024

به گزارش تابناک از شهرکرد، حسین برزگر امروز در حاشیه آغاز برداشت هلو از باغات استان، اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری دارای 50 هزار هکتار باغات سطح زیر کشت است که سالانه 260 هزار تن تولیدات محصولات باغی دارد.

وی بیان داشت: ارزش تولیدات باغی استان بیش از 200 هزار میلیارد ریال است که پس از بخش آبزیان، حوزه تولیدات باغی بیشترین ارزش افزوده را نسبت به نهاده مصرفی در بخش کشاورزی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در بخش باغی بیش از 25 هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند. 3 هزار و 800 هکتار باغ هلو در استان وجود دارد که رقم غالب باغات هلو استان، رقم زعفرانی است. 

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 56 هزار تن هلو در باغات استان تولید می‌شود، تصریح کرد: از همه سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود در زمینه پوره، کنسانتره و صنایع جانبی که از هسته هلو، سرشاخه‌ها و ضایعات درختی باغات است، سرمایه گذاری کنند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۱۸ هزار هکتار باغات سطح شهرستان سامان حدود ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار مربوط به کشت هلو است که عملکرد باغات هلو به صورت میانگین ۱۸ تن در هکتار است و ۴۰ هزار تن در سال برداشت می‌شود. برداشت هلو در استان از اواسط مرداد ماه شروع می‌شود و تا اواسط مهر ماه ادامه دارد.

برزگر در پایان خاطرنشان کرد: میزان اشتغال زایی در باغات هلو شهرستان سامان به صورت مستقیم ۲ هزار نفر است که در زمان برداشت به ده هزار نفر افزایش پیدا می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار