در همایش خانواده حوزویان مطرح شد

ضرورت هوشیاری در مقابل آثار سوء فضای مجازی

سخنرانان همایش خانواده حوزویان به آثار سوء فضای مجازی اشاره کردند و هوشیاری در مقابله با این مسئله را ضرورت دانستند.
کد خبر: ۳۴۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 13 December 2016
به گزارش تابناک قم، در آستانه میلاد رسول اکرم(ص) پیش از ظهر امروز همایش خانواده حوزویان ویژه همسران طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد.

این همایش از طرف معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد و بیش از 500 نفر از همسران روحانیون در آن حضور داشتند.

همایش خانواده حوزویان سابقه 13 ساله دارد و هدف از برگزاری این همایش ارتقای سطح اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خانواده‌های روحانیون است.

در نوبت صبح این همایش حجت‌الاسلام و المسلمین آشتیانی و آیت‌الله حسینی بوشهری معاونین جامعه مدرسین و حجت الاسلام و المسلمین مظاهری کارشناس مباحث خانواده سخنرانی کردند.

در نوبت عصر همایش خانواده حوزویان هم حجت‌الاسلام و المسلمین همتیان معاونت تهذیب حوزه علمیه و حجت‌الاسلام و المسلمین زینتی کارشناس مباحث خانواده سخنرانی خواهند کرد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در این همایش با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به خانواده‌ها اظهار کرد: یکی از توطئه‌های جدی دشمنان در مقابله با نظام اسلامی، بحث هجمه نسبت به خانواده‌ها است و آن‌ها برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر یک خانواده ای منجسم بود و براساس موازین شرع حرکت کرد، آن خانواده در برابر توطئه‌های دشمن نفوذ ناپذیر خواهد بود، امروزه متاسفانه خانواده‌ها به دلیل شبکه‌های اجتماعی دچار مشکلات زیادی شدند و باید آثار سوء این شبکه‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

امام جمعه قم افزود: بنیان خانواده در اسلام جایگاه و قداست خاصی دارد که با دیگر موارد قابل مقایسه نیست، امت اسلامی از خانواده‌های کوچک تشکیل شده است و از رهاورد این خانواده‌ها می‌توان یک انقلاب را شکل داد، اساس اخلاق پذیری افراد در خانواده‌ها است و اخلاق کودکان در درون خانواده‌ها شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آشتیانی هم در همایش خانواده حوزویان با اشاره به فضای مجازی اظهار کرد: فضاهای مجازی اکنون جزو بدترین فضاها است، اما می‌توانیم از همین فضاها هم برای آموزش خانواده‌ها و پاسخ به شبهه‌ها استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در فضای مجازی در زمینه‌های مختلف اسلامی و سایر امور شبهه ایجاد می‌شود و باید فکر کنیم که چگونه می‌توانیم با آفات فضای مجازی مقابله کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار