فوتبال و فوتسال قم ۸۰ داور فعال مرد و زن در اختیار دارد

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان قم گفت: فوتبال و فوتسال قم ۸۰ داور فعال مرد و زن در اختیار دارد.
کد خبر: ۲۹۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 04 September 2016
به گزارش تابناک قم، محمد فرجی اظهار داشت: در حال حاضر داوران فعال موجود پاسخگوی نیاز ما هستند اما ما با راه اندازی مدرسه داوری به دنبال پشتوانه سازی برای آینده داوری قم هستیم و کسی که به داوری علاقمند باشد باید بین ۱۷ تا ۲۷ سال سن برای شروع کارش در این عرصه داشته باشد.

وی افزود: به طور کلی مدرسه داوری یک موتور محرک برای آینده داوری در فوتبال قم است. داورانی که سن کمی دارند و نونهال و نوجوان هستند و معمولا از دل باشگاه ها یا مدارس فوتبال بتدریج به سمت داوری جذب می شوند.

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان قم گفت: در لیگ های استانی تا زمانی که آمادگی جسمانی داور اجازه دهد از حضور داوران استفاده می کنیم اما در مسابقات کشوری و بالاتر، یک داور حداکثر تا ۴۸ سالگی می‌تواند قضاوت کند که البته این عدد پیش از این ۴۵ سال بود.

فرجی بیان داشت: ما ۸۰ داور فعال در قم داریم که ۱۲ نفر از آن ها در بخش بانوان هستند و در بخش مردان، ۴۰ داور ما به طور تخصصی در بخش فوتبال و ۲۸ داور در بخش فوتسال فعال هستند و هر یک از این ۲ گروه به طور تخصصی در رشته خود فعالیت می کنند و این طور نیست که داور فوتبال در فوتسال هم قضاوت کند.

وی عنوان کرد: در لیگ برتر فوتبال کشور، علی صفایی به عنوان داور و رحیم حاجیلو به عنوان کمک داور حضور دارند که در کلاس های فصل جدید لیگ برتر نیز حاضر هستند و حسین نجاتی نیز که از داوران مطرح تاریخ فوتبال قم است ناظر داوری لیگ برتر است.  

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان قم تصریح کرد: در دسته اول و دوم نیز ، حسین زمانی و سعید باهنر داوران ما و محمد بوالحسنی، محمدعلی پورمتقی و موسی مه آبادی کمک داوران قمی هستند. ۱۷ داور نیز از قم در لیگ های پایه فوتبال ایران قضاوت می کنند در حالی که پیش از این تعداد آن ها از ۸ نفر تجاوز نمی کرد و این نتیجه جوانگرایی و اعتماد به داوران جوان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار