انتقاد از تخریب ناجوانمردانه پزشکان

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با اشاره به اهمیت فضای اعتماد میان پزشک و بیمار گفت: نباید این اعتماد از بین برود چرا که این امر موجب می‌شود که مشکلات بسیاری به وجود آمده و کار درمانی با مشکل روبه‌رو شود.
کد خبر: ۲۸۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲ 20 August 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در مراسم تجلیل از پزشکان استان قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد با اشاره به شخصیت ابوعلی سینا گفت: ایشان شخصیت بسیار ارزشمندی داشت و پزشکی را با خواندن کتاب‌هایی که خوانده بود فرا گرفت و به گسترش علوم پزشکی پرداخت.

وی گفت: بوعلی سینا از مفاخر جهان اسلام است و به تعبیر علامه جوادی آملی، بوعلی سینا یک نابغه است و همچنان این شخصیت علمی یک نابغه به حساب می‌آید.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم در ادامه با اشاره به موضوعات صنفی گفت: مهمترین چالش جامعه پزشکی، خدشه‌دار شدن جایگاه طب و طبابت است و باید جایگاه معنوی این رشته مقدس حفظ شود.

قدیر بیان کرد: جایگاه پزشکی بسیار ارزشمند است و انسان مظهر شفای الهی است و متاسفانه ناجوانمردانه برخی در همه سطوح در حال تخریب جامعه پزشکی هستند.

وی ادامه داد: قصور پزشکی در همه دنیا وجود دارد و در آمریکا سومین دلیل مرگ و میر به دلیل قصور پزشکی است و نباید جایگاه و قداست پزشکان خدشه‌دار شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با اشاره به اهمیت فضای اعتماد میان پزشک و بیمار گفت: نباید این اعتماد از بین برود چرا که این امر موجب می‌شود که مشکلات بسیاری به وجود آمده و کار درمان با مشکل روبه‌رو شود.

قدیر گفت: در ایجاد تلطیف فضا و گسترش اعتماد میان پزشک و بیمار باید رسانه‌ها تلاش کنند و باید در ارائه اخبار به گونه‌ای عمل شود که دلیل علمی در کار باشد.

وی با اشاره به موضوع مالیات گفت: درآمد پزشکان کاملا مشخص و شفاف است و امسال برای برخی از پزشکان بیش از 500 درصد افزایش مالیات در نظر گرفته شده است. باید مالیات بر اساس خدمات ارائه شده باشد و مالیاتی که در قم دریافت می‌شود چند برابر مالیات در تهران است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار