احقاق حقوق شهروندان در گرو آموزش

نا آشنایی شهروندان با حقوق شهروندی و اینکه رعایت چه مواردی بر عهده آنهاست و چه انتظاراتی در مقابل باید داشته باشند، بی نظمی را در جامعه حاکم می کند که بر علاوه بر تاثیر بر سیمای شهری، بر روح و ارتباط بین شهروندان تاثیر دارد. شهرداری اردبیل طرح هایی برای نهادینه سازی حقوق شهروندی مطرح کرده بود. اخیراً با تشکیل اولین جلسه طرح صیانت از امنیت عمومی، آموزش حقوق شهروندی کلید خورد.
کد خبر: ۲۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 23 April 2015

شهروندی از جمله مفاهیمی است که به دنبال شهرنشینی ایجاد شد که به دنبال خود مفاهیم جدید چون حقوق شهروندی را نیز در جامعه مطرح کرد.

به گزارش تابناک، در این میان نبود آشنایی شهروندان با حقوق شهروندی و اینکه رعایت چه مواردی بر عهده آنهاست و چه انتظاراتی در مقابل باید داشته باشند، بی نظمی را در جامعه حاکم می کند که بر علاوه بر تاثیر بر سیمای شهری، بر روح و ارتباط بین شهروندان تاثیر دارد.

شهرداری اردبیل طرح هایی برای نهادینه سازی حقوق شهروندی مطرح کرده بود. اخیراً با تشکیل اولین جلسه طرح صیانت از امنیت عمومی، آموزش حقوق شهروندی کلید خورد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اردبیل در این خصوص گفت: آموزش حقوق شهروندی با هدف صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندان به صورت جدی در استان اردبیل دنبال می‌شود.

کیومرث اوچی اظهار کرد: همه شهروندان باید به حق و حقوق واقعی خود آشنا بوده و به معنای واقعی این حق و حقوق را بشناسند.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه سال 88 شورای فرهنگ عمومی کشور دستگاه‌های اجرایی نسبت به عملیاتی کردن شرح وظایف و دستورالعمل‌های موجود در این زمینه مکلف شده‌اند و شهرداری‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اردبیل گفت: مهمترین هدف از تشکیل این جلسه فراهم‌سازی زمینه مناسب جهت عمل به تکالیفی است که در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی برای مجموعه شهرداری اردبیل تعیین شده است.

وی بحث آموزش را اصلی‌ترین دستورالعمل جلسه اول این ستاد بیان کرد و گفت: براساس این بخش از دستورالعمل ستاد بحث آموزش حقوق شهروندی به تمامی همکاران مجموعه شهرداری در اولویت تکالیف بوده با این توضیح که بدانیم تکلیف هر یک از همکاران ما در قبال شهروندان چه بوده و متقابلاً شهروندان نیز بدانند که به عنوان فردی که در این شهر زندگی می‌کنند دارای چه حق و حقوقی هستند.

اوچی وظیفه ذاتی مدیریت آموزش ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی را پرداختن به مقوله آموزش حقوق شهروندی دانست و تاکید کرد: برخی از تکالیف در این عرصه نیز بر عهده سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری بوده که به ترتیب و براساس برنامه تعیین شده عملی می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اردبیل وظیفه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی را محدود به مقوله آموزش حقوق شهروندی ندانست و اضافه کرد: علاوه بر این موضوع مباحث مربوط به عفاف و حجاب، اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و برخی دیگر از مباحث فرهنگی نیز در لیست ارائه شده از سوی استانداری برای شهرداری در قالب برنامه‌های این ستاد مورد توجه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار