تمام اما و اگرهای صعود والیبال ایران به المپیک

کد خبر: ۲۳۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴ 02 June 2016
تیم والیبال ایران امروز بازی نفس گیری را در مقابل چین مهمترین رقیب آسیایی خود برای صعود به المپیک ریو برگزار کرد که موفق شد این بازی را با نتیجه 3بر2 به نفع خود خاتمه دهد.هرچند ایران 90درصد راه صعود را پیموده است اما هنوز اما و اگرهایی باقی مانده است.
سایت طرفداری در این خصوص نوشت: تیم ملی والیبال ایران امروز صبح موفق شد در پنجمین روز از رقابت های والیبال انتخابی المپیک ریو 2016، در یک دیدار حساس و نفس گیر تیم ملی چین را با نتیجه سه بر دو شکست داده و با چهار برد به رده سوم جدول رده بندی صعود کرد.
برای بسیاری از اهالی والیبال این سوال وجود دارد که در چه حالتی تیم ملی کشورمان می تواند جواز حضور در المپیک ریو را کسب کند؟ برای رسیدن به جواب این سوال ابتدا نگاهی به جدول رده بندی بازی ها در پایان روز پنجم می کنیم:
تمام اما و اگرهای صعود والیبال ایران به المپیک
طبق جدول ایران با 4 برد و 10 امتیاز پایین تر از لهستان 5 برده و فرانسه 4 برده و 13 امتیازی قرار دارد. پشت سر تیم ملی ایران نیز تیم چین قرار دارد که با 2 برد و 8 امتیاز بالاتر از تیم های کانادا و استرالیایی قرار دارد که همین تعداد برد را کسب کرده اند. حال با یک حساب سرانگشتی متوجه می شویم که شاگردان رائول لوزانو تنها با کسب یک برد در دو بازی آینده خود مقابل تیم های لهستان و ونزوئلا صعود خود را به بازی های المپیک ریو قطعی خواهند کرد. البته در صورت عدم کسب برد در این دو دیدار نیز ملی پوشان والیبال کشورمان به طور کلی شانس حضور در المپیک را از دست نمی دهند ولی کار به اما و اگر خواهد کشید. در این صورت بایستی منتظر ماند و پیگیر نتایج سایر بازی ها بود، اگر این اتفاق رخ دهد و چینی ها هر دو بازی خود را با برد پشت سر بگذارند تعداد بردهایشان با ایران یکسان می شود و بدون شک از نظر امتیازی هم از ایران پیشی خواهند گرفت و این یعنی چشم دوختن ایران به مکان چهارم جدول رده بندی...

حال شاید سوالی در ذهن برخی ها ایجاد شود که تیم ایران به چه شکلی می تواند به عنوان تیم چهارم المپیکی شود؟ با توجه به قانون بازی ها در صورتی که یک تیم آسیایی در بین سه تیم برتر بازی ها قرار داشته باشد، تیم چهارم بدون توجه به آسیایی یا غیر آسیایی بودنش جواز حضور در المپیک را به دست خواهد آورد و ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که با توجه به بازی مستقیم استرالیا و چین این مسیر صعود نیز برای تیم ملی ایران بسیار هموار می باشد.

به این ترتیب به نظر می رسد ملی پوشان والیبال کشورمان قسمت زیادی از راه صعود را پیموده اند و اینک با کمی هوشیاری و تداوم روند خوب شان می توانند به طلسم نیم قرنی المپیکی شدن خاتمه ببخشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار