زنان سرپرست خانوار استان شاغل می شوند

دیرکل کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۶۳۹ طرح اشتغال زایی و خودکفایی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اجرا شده است.
کد خبر: ۲۳۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 30 May 2016
به گزارش پانا از کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۶۳۹ طرح اشتغال زایی و خودکفایی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اجرا شده است.
خبرگزاری پانا+

 فرید محبی پیش از ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار استان با بیان اینکه دین مبین اسلام همواره انسان‌ها را به تلاش و کوشش و کسب روزی حلال و استفاده از دسترنج خود تشویق کرده است‌ اظهار داشت: این نهاد نیز با الهام از تعالیم دین اسلام، توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش با اجرای طرح‌های خودکفایی و اشتغال‌زایی را در رأس برنامه‎های خود قرار داده‌ است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون 2 هزار و 297 طرح برای مددجویان اجرا شده است، افزود: از این تعداد 639 طرح برای اشتغال زنان سرپرست خانوار اجرا شده است .

محبی اعتبار طرح‌های اشتغال اجرا شده در سال گذشته را بیش از 279 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: از این مبلغ 46 میلیارد و 519 میلیون ریال برای اشتغال زنان سرپرست خانوار هزینه شده است.

وی بیان کرد: بانوان با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در حال فعالیت‌های اقتصادی در زمینه‌های صنایع دستی همچون خیاطی، قالی‌بافی، گلیم‌بافی، عروسک‌سازی ‌و سایر طرح‌های اشتغال هستند که خود بیانگر ایفای نقش کمیته امداد در بهبود وضعیت اقتصادی این خانواده‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد به رویکرد این نهاد در مورد ایجاد اشتغال خرد و خانگی برای مددجویان اشاره و ابراز کرد: پایداری طرح‌های اشتغال کمیته امداد یکی از بارزترین ویژگی این طرح‌ها است که در بهبود وضعیت معیشتی، حمایتی و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت نقش مهمی دارد.

محبی برگزاری کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را از دیگر برنامه‌های این نهاد در حوزه اشتغال برشمرد و افزود: در سال گذشته 4 هزار و 896 نفر از مددجویان تحت حمایت در کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت کردند که از این تعداد 3 هزار و 164 نفر یعنی 65 درصد زنان سرپرست خانوار بودند.

وی اظهار کرد: کمیته امداد جهت تشویق، تداوم و توسعه اشتغال ایجاد شده توسط این بانوان، در مواقع برگزاری نمایشگاه‌ها با دعوت از آنان جهت نمایش توانمندی‌های خود در نمایشگاه‌ها، به آنها در فروش و بازاریابی تولیدات خود کمک می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نظارت مستمر کمیته امداد بر نحوه اجرای طرح‌های اشتغالی که از سوی زنان سرپرست خانوار اجرایی می‌شود گفت: به منظور پایداری طرح‌های اجرایی شده، ناظران فنی کمیته امداد بر مراحل قبل، حین و بعد از اجرای شغل توسط مددجویان نظارت می‌کنند.

محبی با بیان اینکه از ابتدای تأسیس کمیته امداد استان تا کنون تعداد26 هزار و 951 طرح اشتغال توسط این نهاد اجرا شده، گفت: از این تعداد طرح اشتغال 9 هزار و 819 طرح برای بانوان تحت حمایت اجرا شده است.

وی بیان کرد: 15 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار