استاندار مازندران

هزینه موبایل مازندرانی‌ها دو برابر بودجه استانداری مازندران

استاندار مازندران گفت: هزینه موبایل مازندرانی‌ها 600 میلیارد تومان است در حالی که بودجه استانداری مازندران 300 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۷۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 03 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح در شانزدهمین اجلاس سراسری پژوهشگران جوان و نخبه دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد ساری با اشاره به اینكه در استان كه مهد علم، دانش و عالم پروری است در گذشته شاهد حضور مهندسان و پزشكان خارجی بودیم، گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی یكی از بزرگترین دانشگاه‌های جهان اسلام است و دانشگاهآزاد اسلامی واحد ساری 17 درصد اختراعات كشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار مازندران با تاكید بر اینكه امروز دانشگاه باید تحول همه جانبه داشته باشد، گفت: پژوهشگران امروزه به لحاظ ساختاری نیاز دارند كه كارآفرین باشند و در سومین روز دهه مبارك فجر كه روز انقلاب اسلامی، نهضت اسلامی،‌ اقتصاد مقاومتی و جهادی است باید با انقلاب اسلامی، نهضت اسلامی، اقتصاد و جهاد پیوند مستمر و مستقیم داشته باشیم تا بتوانیم بخشی از مشكلات جامعه را رفع کنیم.

فلاح با اشاره به اینکه در عصر فناوری و اطلاعات مهمترین ابزار توسعه دانشگاه‌ها هستند و کلید توسعه در اختیار این بخش است، عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید در تحول فرهنگی و اقتصادی نقش آفرین باشند که دانشگاه آزاد در این زمینه بهترین الگو بودهوشاهد بودیم كه این دانشگاه با چه شرایطی تبدیل به دانشگاه توسعه محور، پژوهش محور، اقتصاد محور و كارآفرین شده است.

وی ادامه داد: امروز دانشگاه آزاد در دسترس است و ادامه تحصیل در رشته مورد علاقهدور از دسترس نیست و شاهدیم که به جای كمی گرایی به كیفی گرایی نیز توجه شده است.

استاندار مازندران با اشاره به ضریب نفوذ 109 درصدی اینترنت در استان گفت: امروز هر روستا شهری كوچك است و نیز در مازندران میانگین جمعیت روستایی بالاتر از میانگین کشوری است.

این مسئول با تاکید بر اینکه ضریب نفوذ تلفن در مازندران 126 درصد است، افزود: با توسعه دولت الکترونیک مهاجرت روستاییان به شهرها کاهش یافته است.

فلاح سهم در آمدی استان مازندران را ازICTوIT حدود10درصد عنوان كرد و گفت: امروز تتفكر دانشگاه ها و مسئولین باید توسعه دولت الكترونیك باشد اما مقاومت بسیاری در این زمینه انجام می شود و فشارهای زیادی وجود دارد با این وجود دستگاه‌هایی كه از پول مردم تغذیه می كنند نباید در توسعه استان مانع‌تراشی کنند.

استاندار مازندران تصریح كرد: با توجه به اینکه هزینه موبایل در استان تقریبا دو برابر بودجه استانداری مازندران و 600 میلیارد تومان است باید برای توسعه فعالیت‌های موبایلی در استان اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینكه زمان ایجاد سوله ها و شهرك های صنعتی گذشته است، تاكید كرد: امروزه برای ایجاد یك شغل 200 تا 250 میلیون تومان هزینه نیاز است در حالی كه برای یك شغل در زمینهITحدود 5 میلیون تومان نیاز داریم از این رو باید اساتید و مسئولین دانشگاه‌ها به كارآفرینی فكر كنند.

فلاح ادامه داد: با كارآفرینی و بهره وری و اقتصاد جهادی می توان از یك گلخانه به مساحت یك هكتار 1500 تن محصول تولید كرد در حالی كه این محصول در مزرعه 30 تن در هر هكتار خواهد بود.

وی با اشاره به مذاكرات هسته ای نیز گفت: موفقیت هسته ای با مقاومت و حمایت مردم شكل گرفت و دلیل دوم نیز به دلیل دانش هسته ای بود که دانشمندان کشور توانستند به آن دست یابند و دشمن فهمید كه نمی تواند این دانش و علم را از مغز های دانشمندان ایران پاك كند.

استاندار مازندران یادآور شد: دشمنان ایران هراسی را در دستور كار داشتند و امروز مردم ایران ثابت كردند جزء مترقی ترین كشور های دنیا هستند و چهره واقعی ایران به رهبری مقام معظم رهبری و تدبیر دولت و حمایت مردم به دنیا نشان داده شد و این خود یك انقلاب بوده است كه متاسفانه برخی در كشور به آن بی توجهی كردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار