رئیس دانشگاه پیام نور مازندران

۷۰ رشته در دانشگاه پیام نور مازندران الکترونیکی آموزش داده می شود

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران گفت: هم‌اکنون این دانشگاه حدود ۷۰ رشته در سطح کارشناسی ارشد را به روش الکترونیکی آموزش می‌دهد.
کد خبر: ۱۶۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 24 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، اسدالله دیو سالار در جلسه توسعه فرهنگ وقف و امور خیریه در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مازندران تصریح کرد: پذیرش دانشجو در نظام الکترونیکی به دو روش آزمون سراسر سازمان سنجش آموزش کشور و آزمون اختصاصی با نظارت سازمان سنجش انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به نقش آموزش الکترونیکی در توسعه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: کاهش حوزه‌های فشار در انحصار فنّاوری، افزایش مشارکت همگانی، تنوع‌بخشی به درآمدها در مراکز آموزشی و مدیریت هزینه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، حرکت در مسیر توسعه پایدار و به‌کارگیری ظرفیت بخش غیردولتی دانست.

دیو سالار با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یک الگو و سبک اقتصادی است که هدفش مقاوم کردن بدنه جامعه در مقابل نوسانات اقتصادی است.

وی همچنین به کسب موفقت های دانشگاه پیام نور مازندران در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: کسب رتبه نخست کیفیت آموزشی در بین دانشگاه‌های دولتی کشور، کسب رتبه دهم پژوهشی در بین دانشگاه‌های کشورو جذب بیشترین دانشجو در بین دانشگاه‌های پیام نور کشور از افتخارات این دانشگاه است.

دیو سالار همچنین با اشاره به تأثیر و نقش وقف در گسترش دانش و علوم اظهار کرد: انسان امروز با همه فرهنگ‌ها و بینش‌های گوناگون خویش، وقف و بنیادهای وقفی و خیریه را پدیده‌ای سودمند و در مسیر رشد و تعالی تمدن انسانی و توسعه همه‌جانبه جامعه حتی در مادی‌ترین تمدن‌های امروزی، می‌شناسد.

وی از مدیرکل اوقاف و امور خیریه خواست دانشگاه پیام نور مازندران را در جهت احداث مسجد دانشگاه که در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع در نظر گرفته شد یاری کند.

دیو سالار اظهار کرد: دانشگاه پیام نور تنها موسسه آموزش عالی با نظام آموزشی از راه دور در ایران است که بر اساس مصوبات انقلاب فرهنگی در مهرماه ۶۷ آغاز به کارکرد.

وی بابیان اینکه این دانشگاه در بدو تأسیس فعالیت خود را با شعار محور آموزش برای همه در همه‌جا و همه‌وقت آغاز کرد، افزود: این دانشگاه به جهت اتخاذ رویکرد سیستمی، انعطاف‌پذیری در سیستم آموزشی، نظام‌مندی و بهره‌گیری از فنّاوری‌های نوین آموزشی توانسته درزمینهٔ بهره‌وری از دانش پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به وجود ۵۲۰ مرکز و واحد دانشگاهی و وجود بیش از ۷۰۰ هزار دانشجو در سطح کشور عنوان کرد: انعطاف‌پذیری و بهره‌گیری از فنّاوری نوین آموزشی مطابق با اساسنامه دانشگاه باعث شده است که این دانشگاه با اهتمام جدی در یادگیری الکترونیکی که رویکردی نوین در آموزش است، روی آورد.

دیو سالار بابیان اینکه بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در حوزه آموزشی نیازمند تدوین استانداردهای نظام یادگیری الکترونیکی است، گفت: دانشگاه پیام نور توانسته با تأمین و آموزش اعضای هیئت‌علمی موردنیاز، تأمین امکانات و تجهیزات زیرساختی با سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، تأمین الزامات آموزشی، نظارتی و ارزیابی مطابق با نظام‌نامه یادگیری الکترونیکی، آماده‌سازی سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی و تأمین محتوای الکترونیکی دروس به‌صورت یادگیرنده محور، تأمین فضا و امکانات فیزیکی مناسب و استفاده از بهره‌گیری از استادان متخصص با مرتبه حداقل استادیاری برای کارشناسی ارشد به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار