افزایش تولیدات کشاورزی در سال جاری

مصرف سالانه مرغ استان قم ۴۰ هزار تُن است که از این میزان ۲۵ هزار تُن را در قالب ۲۷۰ واحد مرغ گوشتی تولید می‌کنیم و به گفته‌ی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم امسال هدف گذاری ما افزایش ۱۰ درصدی تولیدات کشاورزی است.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰ 18 August 2024

به گزارش تابناک قم، محمدرضا حاجی رضا در گفت‌وگویی عنوان کرد: هدف گذاری ما افزایش ۱۰ درصدی تولید در سال جاری نسبت به سال گذشته است و در این راستا تقسیم کار در حوزه‌های مختلف شکل گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: گرمای هوا، گرد و غبار و قطعی برق واحدهای مرغداری‌ استان را با چالش عدم وزن گیری جوجه‌ها مواجه کرده است لذا حوزه کشاورزی با نظام مسائلی مواجه است که نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اینکه ۵ میلیون قطعه مرغ گوشتی در گردش داریم، تصریح کرد: مصرف سالانه مرغ استان قم ۴۰ هزار تُن است که از این میزان ۲۵ هزار تُن را در قالب ۲۷۰ واحد مرغ گوشتی تولید می‌کنیم.

حاجی رضا تاکید کرد: امسال بر اساس برنامه جهش، سعی داریم ۲۵ هزار تُن تولید را به ۲۸ هزار تُن برسانیم؛ اما این ماموریت برای ما تعریف شد که تا پایان سال ۴۰ هزار تن تولید مرغ را مدیریت کنیم.

وی اظهار کرد: اگر یک میلیون قطعه به ظرفیت جوجه ریزی استان اضافه کنیم فضای نیاز ۴۰ هزار تنی تامین می‌شود؛ امیدواریم به سمت و سویی حرکت کنیم که ظرفیت فعلی حفظ و حراست شود و ارزش افزوده داشته باشیم.
 
با وجود ۱۸۰ واحد مرغداری تخم‌گذار در استان، سال گذشته با تولید ۱۳۵ هزار تُنی استان قم رکورد تولید تخم‌مرغ را شکست.

سال گذشته ۱۷۱ واحد مرغداری تخم‌گذار یعنی بیش‌ از ۹۵ درصد از واحدها با ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه فعال بوده‌است و ۱۱ تا ۱۲ درصد تخم مرغ کشور در قم تولید می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار