ستاد مدیریت بحران با حضور استاندار در گچساران
ستاد بحران شهرستان گچساران با حضور حسین کلانتر استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، فرمانده سپاه فتح استان ، دادستان مرکز استان و مدیران کل در فرمانداری شهرستان گچساران با موضوعیت آتش سوزی جنگل های اخیر تشکیل شد.
کد خبر: ۹۷۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱ 16 July 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،  ستاد بحران شهرستان گچساران با حضور حسین کلانتر استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، فرمانده سپاه فتح استان ، دادستان مرکز استان و مدیران کل در فرمانداری شهرستان گچساران با موضوعیت آتش سوزی جنگل های اخیر تشکیل شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشکر و قدردانی از تلاش شبانه روزی نهادهای دولتی و مردمی برای خاموش کردن جنگل های شهرستان گفت : هر جا جنگلی باشد احتمال آتش سوزی و حوادت غیر مترقبه وجود دارد و حفاظت از این ثروت عظیم امری مهم و حیاتی است که باید قبل از وقوع برنامه ریزی شود.
حسین کلانتر با اشاره به نقش جوامع محلی و مردمی در حفاظت از جنگل افزود : باید امکانات و آموزش های لازم برای مقابله با آتش سوزی در اختیار آنها قرار بگیرد تا در شرایط بحران در کنار نهاد های دولتی کمک یار باشند.
وی با بیان اینکه سهمیه و تجهیزات اختصاص گرفته برای مقابله با آتش سوزی در استان نسبت به قبل دو برابر شده بیان کرد : جهت مقابله و پیشگیری با شرایط بحرانی در استان به واسطه کوهستانی و جنگلی بودن آن تجهیزات کافی و مجوز اورژانس هوایی هلال احمر و اورژانس هوایی استان را به صورت اختصاصی گرفتیم.
کلانتری خطاب به رسانه ها و شایعات فضای مجازی اظهار داشت:خدمات ارایه شده توسط نهادهای دولتی را عنوان کنید گر چه کاستی های هست و هر قلمی که دلسوزانه انتقاد کند و پیشنهاد بدهد من به عنوان خادم دستش را می بوسم.
وی افزود : 500 نفر از طرف نیروهای بسیج ، سپاه ، محیط زیست ، منابع طبیعی و اعضای شورای تامین به صورت شبانه روز در کوه های گچساران با آتش مقابله می کنند و اینها خدمات نظام هستند که نباید نادیده گرفته شود بلکه رسانه ها باید آرامش را به مردم بدهند و دشمن شاد نباشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از احداث 8 استخر آب برای اب گیری بالگردها در شرایط آتش سوزی در استان خبر داد و گفت : ایجاد و احداث این استخر ها باید از فردا در حوزه گچساران و کهگیلویه شروع شود و در این زمینه از ظرفیت و نظرات کارشناسان ستاد بحران استفاده خواهیم کرد.

پیشنهاد استاندار برای استفاده از ظرفیت مردم محلی / انتقاد از خصومت محوری برخی رسانه ها

دادستان مرکزی استان نیز در این جلسه خطاب به رسانه و عواملین انتشار خبرهای آتش سوزی در فضای مجازی گفت: با توجه به گستردگی آتش سوزی و صعب العبور بودن منطقه خاموش کردن آتش و مقابله با آن کار دشواری بود که خوشبختانه تمامی نهادهای دولتی با تمام قوا به پای کار آمدند و تلاش شبانه روزی کردند و انتظار می رفت رسانه ها بیشتر به این موضوع اشاره کنند.
سید علی ملک حسینی افزود:ما فضا را به طور کامل رصد می کنیم و انتظار داریم رسانه ها نقد سازنده کنند ولی متاسفانه برخی انتقادات بوی خصومت شخصی می دهدو می خواهند خدمات نظام را زیر سوال ببرند و قطعا با این افراد برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار