در نشست توجیهی آموزشی سامانه های سیدا و پادا مطرح شد
دلشاد : ما به عنوان فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش از لحاظ جایگاه در طول هم قرار نداریم بلکه هم عرض هستیم و همه در یک رده و جایگاه قرار داریم . ضمن اینکه تلاش کرده ایم مسئولیت ها به سلسله مراتب تفویض اختیار شود بر این نکته تاکید داریم که در آموزش و پرورش در هیچ رده ای نظام ارباب و رعیتی نباید باشد و نداریم .
کد خبر: ۹۶۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ 01 June 2021

نشست توجیهی و آموزشی سامانه های سیدا و پادا با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، معاونت آموزش ابتدایی ، کارشناسان حوزه فناوری ، مدیران و معاونین اجرایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد .
در آموزش و پرورش کارکنان هم عرض هستند
 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در این جلسه با اشاره به بخشی از ضروریات استفاده از سامانه های جدید گفت : در این دوره مدیریتی اعتقاد ما بر این بوده که در همه حوزه های اداری از کارشناسان خبره استفاده شود.
کورش دلشاد افزود : ما به عنوان فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش از لحاظ جایگاه در طول هم قرار نداریم بلکه هم عرض هستیم و همه در یک رده و جایگاه قرار داریم .
دلشاد ادامه داد : یکی از مشکلات همیشگی آموزش و پرورش در حوزه های فناوری بوده است که طی سال اخیر تلاش شده این مشکلات به حداقل برسد .
وی گفت : ارکان مدرسه اول مدیریت و بعد معلمین ، انجمن اولیا ، شورای دانش اموزی و .. است ضمن اینکه رکن اساسی مدرسه یعنی مدیر باید بداند این مکان آموزشی و تربیتی کانون تربیت و شکل گیری شخصیت دانش اموز است .
دلشاد ادامه داد : اخلاق محوری یکی از اصول مدرسه محوری است ضمن اینکه مدیریت در مدارس ، حلقه ارتباط بین حاکمیت و مردم است لذا رعایت اخلاق موثرترین شاخص در بهبود روابط اجتماعی مناسب در جامعه است .
وی به دیگر ویژگی های کادر مدرسه اشاره کرد و گفت : معلم و مدیر باید روابط عاطفی مناسبی با مخاطب خود دداشته باشد و بدانند که نوع تعاملات با دیگر ادارات فرق دارد مدیر باید در بحث مشارکت پذیری توانا باشد و بتواند از ظرفیت جامعه استفاه کند .
دلشلد افزود : همانگونه که در سطوح بالاتر مدیرت آموزش و پرورش تفویض اختیار کرده و به معاونین دستگاه و مدیران مدارس اعتماد نموده ، مدیر مدرسه هم بادید در تفویض اختیار به معلمین اقدام کند . ضمن اینکه تلاش کرده ایم مسئولیت ها به سلسله مراتب تفویض اختیار شود بر این نکته تاکید داریم که در آموزش و پرورش در هیچ رده ای نظام ارباب و رعیتی نباید باشد و نداریم .
وی گفت : مدیر مدرسه باید با استفاده از مشارکت دادن اولیا و معلمین ، وظایف و مسئولیت های همه ارکان مدرسه را مشخص و مسیر را ریل گذاری کند و در جهت رسیدن به اهداف مدیریت فعال و موثر داشته باشد.
دلشاد به افزود : وقتی از لزوم مشارکت اولیا سخن گفته می شود ، گاها تصور از انجمن اولیا و مربیان فقط به مسائل مالی تعبیر می شود در حالی که بحث انجمن اولیا و مربیان موضوع مشارکت اولیا در کار مدرسه است . ضمن اینکه باید از ظرفیت های مختلف اولیا در پیشبرد امور مدرسه استفاده شود .
مدیر آموزش و پرورش به شرایط سخت ناشی از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت : در این شرایط سخت کاری با تلاش های ستودنی معلمین توانستیم اقدامات آموزشی و تربیتی را به نحو مطلوب انجام دهیم .
وی گفت : در این شرایط سخت همه نظام برای مقابله با کرونا به تمام معنا پشت عرصه سلامت بودند اما ما در آموزش و پرورش واقعا کسی را نداشتیم ولی توانستیم با فداکاری همکاران کارها را به پیش ببریم .
دلشاد در پایان خطاب به فرهنگیان گفت : باید قدر معلمی را بدانیم و به این شغل افتخار کنیم شاید مشکلات معیشتی داشته باشیم اما همچنان ما معلم و شخصیت معلمی داریم و باید با دیگر افراد جامعه تفاوت داشته باشیم ضمن اینکه هیچ کس نمی تواند قدر و منزلت معلمی را از وی بگیرد .
دلشاد : در آموزش و پرورش کارکنان هم عرض هستند / در مقابله با کرونا تنها اما موفق بودیم / عظامی : توجه به منطقه جغرافیایی در ثبت نام ، حق دانش آموز است / عابدنژاد : سامانه های جدید برای یکپارچه سازی و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه است
توجه به منطقه جغرافیایی در ثبت نام ، حق دانش آموز است 
معاون اموزش ابتدایی در این نشست توجیهی با اشاره به مشکلات اموزش در شرایط کرونایی گفت : امسال سخت ترین سال تحصیلی در طول 130 سال گذشته برای آموزش و پرورش بود و البته امیدوارم سخت ترین سال هم بماند و وضعیتی بدتر این سال را نداشته باشیم.
عباش عظامی افزود : با توجه به اینکه ثبت نام در مدرسه ، آغاز یک حرکت طولانی در زندگی دانش اموز است ، باید به گونه ای این اقدام شرع شود که از همین ابتدا برنامه ریزی برای زندگی منظم و قانونمند در جامعه کلید زده شود ضمن اینکه شیوه برخورد با اولیا به گونه ای باشد که به پیوند هر چه بهتر اولیا با مدرسه منجر شود .
عظامی گفت : مدیران در خصوص آگاهی از ضوابط و قوانین ثبت نام به نحوی اشراف داشته باشند که در روند ثبت نام هیچ خللی ایجاد نشود .
وی ادامه داد : احترام به ارباب رجوع و رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله اولویت ها است و مدیران در این روزهای ثبت نام می توانند به فرهنگ سازی بهتر مقابله با کرونا اهتمام بورزند .
عظامی افزود : اظلاع رسانی در شرایط کرونایی حتما باید با استفاده از فضای مجازی باشد ضمن اینکه اولویت با استفاده از شبکه ملی شاد است . ضمن اینکه استفاده از ظرفیت معلمین مدارس با استفاده از ظرفیت موجد کلاس های مجازی برای اطلاع رسانی باید مورد توجه قرار گیرد .
وی گفت : در روستاها مشکلاتی در حوزه زیرساخت های مبنی بر فضای مجازی وجود دارد که اطلاع رسانی سریع را مشکل می کند اما می توان از ظرفیت معلمین در این خصوص استفاده کرد.
عظامی ادامه داد : جلوگیری از تجمعات غیر ضرور با برنامه ریزی های منظم و تقسیم بندی زمانی برای حضور اولیا از جمله اقئامت مهمی ست که باید مورد توجه قرار گیرد .
وی با اشاره به لزوم توجه به ضوابط در ثبت نام خطاب به مدیران گفت : توجه به محدوده جغرفیای برای ثبت نام دانش اموزان جز اقدامات اساسی ، تکریم ارباب رجوع و توجه به حق و حقوق دانش اموز و اولیاء است .
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اظهار داشت : لازم است سامانه های پاسخگویی در دید اولیاء باشد همچنین از طریق ظرفیت مجازی برای اولیاء اطلاع رسانی شود .
عظامی گفت : حوزه آموزش ابتدایی از همه مقاطع بسیار مهم تر است چرا که شخصیت دانش اموز در این دوره شکل می گیرد که باید در راستای شکل گیری خوب آن تلاش کنیم .
وی ادامه داد : احترام مدیران ، معلمین و مسئولین اداری در آموزش و پرورش نسبت به هم از مهمترین ارکان موفقیت این دستگاه آموزشی و پرورشی است و همه ارکان آن باید در راستای تحقق آن اهتمام داشته باشند.
عظامی در پایان با اشاره به مشکلات متعدد مناطق مختلف استان از جمله ، سطح سواد اولیاء ، فرهنگ عمومی ، ضعف مفرط زیرساخت ها و بروز شرایط کرونایی ، گفت : باید قدردان تلاش های همکارانی باشیم که با وجود همه این سختی ها اما عملکرد موفقی در مسیر آموزش به دانش آموزان داشته اند.
دلشاد : در آموزش و پرورش کارکنان هم عرض هستند / در مقابله با کرونا تنها اما موفق بودیم / عظامی : توجه به منطقه جغرافیایی در ثبت نام ، حق دانش آموز است / عابدنژاد : سامانه های جدید برای یکپارچه سازی و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه است
سامانه های جدید برای یکپارچه سازی و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه است
کارشناس مسئول حوزه فناوری و مدرس دوره توجیهی و آموزشی سامانه های سیدا و پادا در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هم در این جلسه گفت : برخی مشکلات در حوزه های فنی مربوط به ثبت اطلاعات لازم و ضروری دانش آموزان همواره وجود داشته است که این مشکلات باعث هدر رفت هزینه های زیادی در آموزش و پرورش می شده است .
عباس عابدنژاد افزود : سامانه های جدید ثبت اطلاعات و ثبت نام دانش آموزان تلاش دارد به سمت یکپارچه سازی این بخش مهم از آموزش و پرورش حرکت کند .
وی ادامه داد : این سامانه مبتنی بر استفاده از بستر اینترنت و دسترسی ایمن ، سریع و آسان برای مسئولین و دانش آموزان را در پی دارد که باید امیدوار باشیم بسیاری از مشکلات از جمله دسترسی و صرف هزینه های زیاد را با اجرای کامل این سامانه ها ، نداشته باشیم .
عابدنژاد گفت : دوره مذکور برای توجیه و آموزش مدیران و معاونین اجرایی جهت آشنایی و کار آسان با این سامانه ها طراحی شده است که از تاریخ 8 خرداد ماه آغاز شده و تا 12 خرداد به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار