باید منتظر ماند و دید آیا وصیت این شهید والامقام در دستور کار مسئولین استان کهگیلویه بویر احمد قرار می گیرد یا همچنان موگر در محرومیت به سر خواهد ماند .
کد خبر: ۹۵۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۶ 24 March 2021

وصیتی از شهید طیب که همچنان محقق نشد+فیلم

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شهید هدایت الله طیب در نیمه شب ۱۴ مرداد ۱۳۳۳ در روستای «موگر» از توابع شهرستان «لنده» در استان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد.

در دوران دبیرستان به فعالیت علیه رژیم طاغوتی شاهنشاهی پرداخت تا اینکه در خردادماه ۱۳۵۳ در حالی که تعدادی از امتحانات دیپلم خود را داده بود، عوامل ساواک گچساران مقابل دبیرستان ۲۵ شهریور بهبهان او را دستگیر و به گچساران منتقل کردند.

در همین ایام برای ادامه تحصیل در آمریکا آماده می‌شد. ۱۵ شهریور ماه سال ۱۳۵۶ برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کرد و پس از چندماه آموزش و یادگیری زبان انگلیسی، وارد دانشکده کشاورزی سنت پترزبورگ فلوریدا شد و در رشته مهندسی کشاورزی آغاز به تحصیل کرد.

در حالی که کمتر از دو ماه از آغاز جنگ نگذشته بود، به وطن بازگشت تا در دفاع از کیان و ایمان خود جانانه تلاش کند و با توجه به اینکه هدایت در دوران سربازی دوره سلاح‌های سنگین را دیده بود، پس از ورود به ایران خود را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهران معرفی و پس از گذراندن یک دوره یک ماهه در شیراز، مدت شش ماه را در جبهه آبادان خدمت کرد.

در آبان ماه سال ۱۳۶۰ برای بار دوم به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و به عنوان معاون گروهان رزمی حضرت مهدی (عج) فعالیت خود را آغاز کرد و  همزمان با شروع عملیات فتح المبین، فرماندهی تانکهای چیفتن را بر عهده گرفت. هنوز ۵ روز بیشتر از سال ۶۱ نگذشته بود که در منطقه رقابیه به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

در وصیت نامه شهید طیب آمده است مرا در زادگاهم موگر دفن کنید تا بلکه بواسطه مقبره شهید این منطقه از محرومیت خارج که متاسفانه علی رغم گذشت سالها عبور و مرور از مارون زادگاه شهید طیب به سختی انجام می شود و بیش از ۲۰۰ هکتار زمین مستعد کشاورزی این منطقه که می تواند نقش بسزایی در توسعه کشاورزی استان داشته باشد کمترین استفاده از آن می شود.

باید منتظر ماند و دید آیا وصیت این شهید والامقام در دستور کار مسئولین استان کهگیلویه بویر احمد قرار می گیرد یا همچنان موگر در محرومیت خواهد ماند .

برچسب ها: شهید طیب ، موگر ، لنده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار