بیدارباش غریبانی به اصلاح طلبان استان
سید کمال الدین علوی، استاندار اردبیل را مورد خطاب قرار داد و گفت: سوالم از شما این است که که این چه نوع تدبیری است که برای هر کدام از نمایندگان اصولگرای فعلی اختیار هزینه کرد 10 میلیارد تومان از اعتبارات استان را سپرده اید تا در رقابت با کاندیداهای اصلاح طلب و مستقل جلو بیفتند؟!
کد خبر: ۳۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸ 23 May 2015

تابناک اردبیل قصد قبول یا رد بند بند محتوای این گزارش خبری را ندارد اما در مقام یک رسانه حرفه ای و پیشرو صرفا برای شفاف سازی فضای سیاسی استان برای مخاطبان این گزارش را نگارش و منتشر کرده است. و اما عصر روز شنبه در مراسم دوم خردادی های استان چه گذشت؟

در حالی که برخی از تشکلهای اصولگرای استان اردبیل به تدریج در حال ورود به رایزنی های انتخاباتی هستند و ترجیح می دهند حرکتهایشان را فعلا کم سر و صدا ساماندهی کنند، جمعی از اصلاح طلبان استان فعالیت های خود را پرسر و صداتر شروع کرده اند.

به گزارش تابناک اردبیل عصر روز شنبه جمعی از اصلاح طلبان استان با محوریت نیروهای موسوم به مجمع نیروهای خط امام (ره) در اردبیل گرد هم جمع شدند تا ضمن بزرگداشت سالروز انتخابات دوم خرداد 76 ، مواضع شفاف تری را برای ورود به انتخابات مجلس اتخاذ کنند.

اگر چه در این مراسم علی محمد غریبانی و حجت الاسلام سید کمال الدین علوی دوشادوش هم شمع 18 سالگی دوم خرداد را فوت کردند و قبل از بریدن کیک تولد این جوان نه چندان نو رسیده، عکس یادگاری با هم انداختند اما محوریت اصلی مراسم حول اعلام آماده باش به اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات می چرخید؛ آنجا که سید کمال الدین علوی فریاد برآورد: ای اصلاح طلبان استان بیدار شوید!

مراسم گرامیداشت سالروز انتخابات دوم خرداد هیجده سال پیش، از یک سو به اعلام بیدارباش سیاسی به نیروهای اصلاح طلب و از سوی دیگر به تریبونی برای تاختن به سیاست های استاندار اردبیل تبدیل شد.

پس از خیر مقدم گویی دکتر مجید محمد غریبانی دبیر انجمن مدرسین دانشگاه های استان (برادرزاده علی محمد غریبانی) که با سخنانی رمانتیک در وصف دوم خرداد همراه بود، تریبون به کمال الدین علوی عضو دو دوره شورای شهر اردبیل و رئیس اسبق شورا (در دور دوم) سپرده شد تا یکی از آتشین ترین نطق های سیاسی یک دهه گذشته اردبیل در نقد عملکرد استاندار اردبیل ایراد شود.

علوی که دبیر تشکل اصلاح طلب مجمع روحانیون استان است، صحبت هایش را از خاطرات سیاسی خود شروع کرد و از نگارش کتاب "تاریخ سیاسی اردبیل بعد از انقلاب اسلامی" خبر داد. کتابی که به گفته او قرار است با محوریت رویدادهای انتخابات مجلس در نه دوره گذشته ، جریانهای سیاسی اردبیل را از دیدگاه وی کالبدشکافی کند.

علوی در عین حال ضمن پیش بینی اینکه چاپ این کتاب با نقدها و واکنش های مختلفی همراه خواهد بود ، با مستندات تاریخی خود نیروهای نزدیک به غریبانی در مجمع نیروهای خط امام (ره) اردبیل را جزو اصیل ترین نیروهای اصلاح طلب استان خواند.

وی سپس با خطاب قرار دادن حاضران این مراسم که عمدتا از اصلاح طلبان پست نگرفته و برخی چهره های مستقل و فرهنگی استان تشکیل شده بودند گفت: شما قضاوت کنید! آیا استاندار اردبیل ریاست قوی ترین و پولدارترین ادارات استان را در اختیار نیروهای احمدی نژاد قرار نداده است؟

علوی سپس خدابخش استاندار اردبیل را مورد خطاب قرار داد و گفت: آیا این از تدبیر جنابعالی است که مدیر حراست دولت احمدی نژاد را در استانداری ابقاء کرده ای و تشخیص صلاحیت نیروهای معرفی شده اصلاح طلب را به این جریان واگذار کرده ای؟!

عضو مجمع نیروهای خط امام (ره) در اردبیل بار دیگر در غیاب استاندار اردبیل او را مورد خطاب قرار داد و گفت: برادر من دوست داشتم این حرفها را خصوصی به تو بگویم اما ظاهرا فرصت اجازه نمی دهد. سوالم از شما این است که که این چه نوع تدبیری است که برای هر کدام از نمایندگان اصولگرای فعلی استان اختیار هزینه کرد 10 میلیارد تومان از اعتبارات استان را سپرده اید تا در رقابت با کاندیداهای اصلاح طلب و مستقل جلو بیفتند؟!

علوی در ادامه صراحت لهجه خود را غلیظ تر کرد و گفت: آقای خدابخش! شما که تاکنون با محافظه کاری زندگی کرده ای و در دوران دولت احمدی نژاد در فلان شرکت خصوصی چندین میلیون تومان حقوق می گرفتی درد اصلاح طلبان بیکار شده و بی مهری کشیده در دولت گذشته را درک نمی کنی!

وی در ادامه خطاب به استاندار افزود: هنوز بسیاری از مدیران دولت گذشته در استان بر سر کارند و این رویه شما تنها با دو سیاست می تواند اتخاذ شده باشد، یا جنابعالی فکر می کنی دولت احمدی نژاد دوباره به قدرت باز خواهد گشت و در آن هنگام خطاب به مدیران ابقاء شده احمدی نژاد خواهی گفت هوای مرا داشته باشید من که با شماها بد تا نکردم ! اگر سیاست شما این است خب به رویه خودتان ادامه بدهید اما اگر این رویه از کم اطلاعی شما و مشاوره های برخی اطرافیان شماست ، در انتخاب مشاوران و نزدیکان سیاسی خود تجدید نظر کنید.

وی سپس به خدابخش استاندار اردبیل گفت: «راهی که تو می روی راه محافظه کاری طهایی (اولین استاندار دولت اصلاحات در اردبیل) است که ضربه اش را ما دیدیم. همان طهایی که با همکاری عبدالعلی زاده وزیر مسکن وقت، اداره کل مسکن و شهرسازی استان را به علی نیکزاد سپرد و او را در دل دولت خاتمی پرورش داد تا سپس با اعزام وی به معاونت عمرانی استانداری لرستان رزومه مدیریتی اش برای ارتقاء در دولت احمدی نژاد تکمیل شود و همان نیکزاد در دولت احمدی نژاد استاندار اردبیل شد و حتی به یک مدیر اصلاح طلب رحم نکرد و اکنون نیز به عنوان سرلیست جریان احمدی نژاد در تهران مطرح است.

به نظر می رسد سخنان امروز سید کمال الدین علوی هر اندازه هم که به واقعیت نزدیک یا دور باشد ، با مشی اعتدالی مورد علاقه استاندار اردبیل همخوانی ندارد.


برای حمایت از لیست 7 نفره آماده باشید

در ادامه این مراسم علی محمد غریبانی نماینده اردبیل در چهار دوره مجلس که این روزها با عنوان تشکیلاتی "رابط کمیته انتخابات اصلاح طلبان در شمالغرب کشور" فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرده است در سخنانی آزادی بیان و آزادی انتقاد کردن را از اصلی ترین اصول سیاسی اصلاح طلبان برشمرد.

غریبانی گفت: بدون آزادی بیان جامعه توسعه پیدا نمی کند و بدون آزادی انتقاد، فرصت های اقتصادی در جامعه انحصاری می شود و مردم عادی نمی توانند در رقابتی عادلانه پیشرفت کنند.

وی سپس به نقد عملکرد نمایندگان فعلی پرداخت و گفت: بیش از نه سال است که مجوز اجرای راه آهن اردبیل اخذ شده است اما چرا این پروژه امروز بلاتکلیف مانده است و به رغم وعده ها پیشرفت چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: حمل نقل جاده ای برای انتقال مواد خام و صدور محصولات کارخانه های بزرگ و مادر جوابگو نیست و بنابراین بدون تکمیل راه آهن، سرمایه گذاران بزرگ انگیزه چندانی برای سرمایه گذاری در استان اردبیل نخواهند داشت.

غریبانی در ادامه با تاکید بر اینکه مجلس آینده باید با دولت اعتدالی همراه باشد گفت: من می خواهم از همه اصلاح طلبان استان پیمان بگیرم که برای فرستادن هفت نماینده همدل و حامی دولت به مجلس متحد شویم.

وی سپس مردم را به مقایسه دستاوردهای سفر رئیس جمهور به اردبیل و تبریز فراخواند و با بیان اینکه چیز خاصی به اردبیل داده نشده است خطاب به اصلاح طلبان استان گفت: علتش این است که شما اصلاح طلبان استان در صحنه فعال نیستید و خوابیده اید. اصلاح طلبان استان! بیدار شوید!

خاطر نشان می شود که علی محمد غریبانی هفته گذشته با صدور بیانیه ای از مردم استان خواسته بود با همفکری هم برای انتخاب آگاهانه هفت نماینده کارآمد تلاش کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ابراهیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
ساغول کمال علوی! عجب سوکوب!
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
مثل اینکه این اصلاح طلب ها باز هم خیال شلوغ کردن فضا به سرشان زده باید دید کمال پیرموذن چه کار می کند. غریبانی که دارد می تازد!
پورجعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
خیلی باحالی تابناک ولی بیچاره استاندار از دست اینا چی خواهد کشید
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
بادکنک ظاهر بزرگ دارد ولی به یک نوک سوزن بند است فورا هیچ می شود
کرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
آقای علوی باید تاریخ را مرور بکنند مثل اینکه خیلی چیزها یادشون رفته!!!!!!!
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
درود بر روحانی آزادیخواه و اصلاح طلب اردبیل که علی رغم مشکلات ومصائب گذشته هنوز حنجره اش نوای صلابت و آزادی خواهی سر میدهد وهیچ تعلق خاطری به چاپلوسی نداشته و هر آنچه حقیقت است بیان میکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
کمال
از گذشته جمله بساز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار