نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در حوزه پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی زنان بیشتر از همه اقشار جامعه نقش آفرین هستند و می‌توانند در این زمینه چاره‌جویی کنند.
کد خبر: ۳۰۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 28 September 2016
 آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز ، ۷ مهرماه در دیدار با جمعی از زنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی گفت: نقش و جایگاه زنان در حوزه‌های مختلف غیر قابل انکار و بخش مهمی از انتقال فرهنگ غنی اسلام و ایران نیز بر عهده آنان است.

وی اظهار کرد: از گذشته‌های دور زنان به ویژه در روستاها نقش مهمی در مشارکت اقتصادی خانواده داشتند که فرش تجاری فعلی یکی از مصداق‌های فعالیت زنان در حوزه اقتصاد است اما به نظر می‌رسد این تلاش‌ها تنها بخشی از نقش‌آفرینی زنان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: بی‌شک حفظ ساختار خانواده و قوام بخشی به این نهاد مقدس با ارزش‌تر و مهمتر از همه فعالیت‌ها و نقش‌آفرینی‌های زنان است چرا که انسان شایسته و مردان توانمند محصول زنان آگاه هستند.

عبادی ادامه داد: علل و عوامل مختلفی برای رشد و تربیت انسان شایسته لازم است که از آن جمله می‌توان به موضوع وراثت، تعلیم و تربیت، تغذیه و... نام برد که زن و مادر در همه این مؤلفه‌ها تأثیرگذار است، چرا که انسان بخشی از وارثت را از مادر می‌گیرد، تغدیه او از شیر مادر است و در دامان زن تربیت می‌شود.

وی افزود: تربیت کودک توسط مادر فراتر از یک امر لفظی و نصایح اوست بلکه انسان از اخلاق، وقار و منش مادر درس می‌آموزد و از این جهت است که براساس گفته بسیاری از بزرگان سرنوشت کودک را بر پیشانی مادر او نوشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت خانواده در شرایط فعلی گفت: در گذشته وقتی زن و مردی با یکدیگر پیمان ازدواج می‌بستند با همه سختی‌ها بر عهد و میثاق خود پایدار می‌مانند و گذشت و مهربانی ثمره زندگی‌شان بود.

عبادی با بیان اینکه زنان نقش مهمی در انتقال فرهنگ اسلامی دارند، یادآور شد: در حوزه پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی نیز بی‌شک بیش همه اقشار از زنان نقش‌آفرین هستند و می‌توانند در این زمینه چاره‌جویی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار