مدیر کل دادگستری خراسان جنوبی
مدیر کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین جرم‌های انتخاباتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد، گفت: در دادگستری استان شعب رسیدگی ویژه به جرایم انتخاباتی با استفاده از قضات ویژه تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۸۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 20 February 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا صیفی در نشست جلوگیری از تخلفات انتخاباتی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: تمام مسئولان و دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

وی گفت: حضور مردم در پای صندوق‌ها باید با رعایت اخلاق انتخاباتی صورت بگیرد و در ستادهای تبلیغاتی نیز نامزدها و هواداران به صورت قانونی عمل کنند.

مدیر کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: نامزدها از هرگونه تخریب پرهیز کنند و در صورت مشاهده تخریب با متخلف برخورد می‌شود.

صیفی تصریح کرد: دادگستری استان با تشکیل شعب رسیدگی ویژه به جرایم انتخاباتی با استفاده از قضات ویژه در این زمینه ورود پیدا کرده و هرگونه اعتراض و شکایتی را مورد رسیدگی و برخورد قضایی صریح و قاطعی انجام می‌دهند.

وی بیشترین جرم‌های انتخاباتی را در قالب تخریب، هنجارشکنی و قانون‌شکنی دانست که بیشتر آن‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد.

مدیر کل دادگستری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: پلیس فتا و سایر دستگاه‌های نظارتی باید فضای حقیقی و فضای مجازی را مورد رصد و کنترل قرار دهند.

صیفی ادامه داد: باید فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات استان را رصد کند تا شاهد تخلف از سوی مطبوعات برای انتخابات نباشیم.

وی گفت: به منظور برگزاری فضای انتخاباتی سالم و حضور حداکثری مردم در انتخابات پنج مصوبه در این جلسه اعلام می‌شود.

گفتنی است مصوبات این جلسه، از افراد شاخص تندرو در سطح کشور که فضای انتخابات را متشنج می‌کنند دعوت نشود، چرا که این موضوع نه برای شور و شعف انتخاباتی بلکه برای تخریب است و در هر دسته و گروهی که اتفاق بیفتد فرقی نمی‌کند و باید در این چند روز باقی مانده جلوگیری شود.

همچنین جلوگیری از مناظره نامزدها که ممکن است نقش تخریبی داشته باشد، گزارش به موقع دستگاه‌های مرتبط از تخلفات در فضای حقیقی و مجازی و اعلام تخلفات در همان زمان (نه اینکه این تخلف را برای روز مبادا و یا بررسی در زمان بعد از انتخابات واگذار کنیم)، جلوگیری از نقل و انتقال اتوبوسی و کاروانی افراد از سایر استان‌ها به استان برای اخذ رأی بیشتر و نظارت میدانی هیئت نظارت و دستگاه‌های اجرایی و اعلام به موقع هرگونه تخلف انتخاباتی برای برخورد به موقع و جلوگیری از ورود سایر افراد به عرصه تخلف از دیگر مصوبات این جلسه است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار