بسته ویژه خبرهای پلیس "تابناک ایلام"
دراستان ایلام ،پلیس دارای نقش تعیین کننده ای درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده و دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم می کنیم
کد خبر: ۱۷۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 06 February 2016
به گزارش تابناک ایلام،پلیس مظهر امنیت وآرامش برای هرجامعه ای است وهمواره دارای نقش بسیارپررنگی در مداخلات اجتماعی وبرخورد باناهنجاری هاست ،هرچقدرپلیس مقتدر باشد به فراخور آن شاهد جامعه ای امن تر بوده و مردم بااحساس آسایش وامنیت روانی واجتماعی  به زندگی خود ادامه می دهند.دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده ،دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم می نماییم

پارکينگ،آخرين مقصد کاميون بنز با 24ميليون ريال خلافي

رئيس پليس راه ايلام گفت:کاميون بنز با 24 ميليون ريال خلافي راهي پارکينگ شد.

سرهنگ"محسن ناصري"اظهار داشت:ماموران هنگام کنترل خودروهاي عبوري به رفتارهاي غير عادي راننده يکدستگاه کاميون بنز مشکوک و آن را متوقف کردند.

وي افزود:پس از توقيف کاميون و استعلام مدارک راننده مشخص شد کاميون داراي 24ميليون ريال خلافي مي باشد که راهي پارکينگ شد.

رئيس پليس راه ايلام در پاتيان به رانندگان گفت:انتظار پليس و مردم از رانندگان بخش عمومي،رعايت قانون راهنمايي و رانندگي و پايبندي به قانون است و رفتارهاي ترافيکي آن ها بايد الگوي ساير رانندگان باشد.

سقوط يکدستگاه نيسان به دره در ايلام

فرمانده پليس راه انتظامي استان ايلام از سقوط يک دستگاه نيسان به داخل دره که در مسير ايلام به صالح آباد در حال حرکت بود خبر داد.

سرهنگ"محسن ناصري" با اعلام اين خبر گفت: يک دستگاه نيسان در مسير ايلام به صالح آباد از مسير منحرف و به دره مجاور جاده سقوط کرد.

وي با بيان اينکه توسط کارشناسان مربوطه علت حادثه نقص فني خودرو عنوان شده است گفت: خوشبختانه اين حادثه تلفات جاني نداشت و د و نفر زخمي و به بيمارستان منتقل شدند.

فرمانده پليس راه انتظامي استان ايلام تصريح کرد: رانندگان در جاده‌هاي دو طرفه از سبقت غيرمجاز خودداري کنند و در مواقعي که تابلوها سبقت آزاد را نشان مي‌دهند، حتما فاصله ايمن از خودرو روبرو را در لاين مخالف در نظر بگيرند و از عجله‌کردن بپرهيزند.

سرهنگ ناصري گفت: لازم است رانندگان قبل از مسافرت از نقص فني خودروي خود آگاه شوند و پس از رفع آن ادامه مسير دهند و از انجام هر عملي که تمرکزشان را نسبت به رانندگي کاهش مي‌دهد، از جمله استفاده از تلفن همراه حين رانندگي، خوردن و آشاميدن، صحبت کردن و همچنين رانندگي در حالت خستگي و خواب‌آلودگي جدا پرهيز کنند.

حقوق شهروندي هديه الهي است

فرمانده انتظامي استان ايلام گفت: حقوق شهروندي هديه الهي و جزو حقوق ذاتي و فطري انسان هاست.

سردار"علي دولتي" اظهار داشت: قانون مهمترين منبع تعيين جرايم و اجراي مجازات ها و همچنين حقوق و تكاليف شهروندان و حاكميت است.

وي افزود: رعايت حقوق شهروندي در يك نظام حقوقي عدالت محور منوط به حاكميت قانون و تشكيلات قضايي شايسته و كارآمد است.

اين مقام مسئول انتظامي خاطرنشان کرد: اهميت حقوق شهروندي تا جايي است كه رسيدن به يك حكومت مردم سالار مستلزم وجود جامعه‌اي است كه مردم آن علاوه بر بلوغ سياسي به حقوق و تكاليف شهروندي خود واقف باشند.

وي با بيان اين كه امنيت زير بناي رشد هر كاري است افزود : همدلي و هم زباني ابزاري است که با تکيه برآن امنيت را به بالاترين سطح ارتقا داد.

سردار دولتي يادآور شد: اگر در شهر و استاني امنيت نباشد قطعا سرمايه‌گذاري و توسعه اقتصادي و اشتغال رونق پيدا نمي‌کند و تامين امنيت به عنوان يکي از مولفه‌هاي توسعه وظيفه حاکميت است.

وي تصريح کرد: امروز در پيشرفته‌ترين کشورهاي جهان شاهد بروز جرم‌ها و جنايت‌هاي مختلف هستيم و در اين برهه، ايران اسلامي به برکت حضور نيروي انتظامي امن‌ترين کشور به شمار مي‌رود.

فرمانده انتظامي استان ايلام در پايان گفت: پليس به عنوان مامن و پناهگاهي براي مردم شناخته شده است و مهمترين سرمايه نيروي انتظامي اعتماد مردم به پليس است و بايد همه قدردان اين اعتماد باشيم.

دستگيري 2سارق و کشف 14فقره سرقت در شهرستان ايلام

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از دستگيري2 سارق حرفه اي و کشف 14فقره سرقت منزل و لوازم داخل خودرو خبر داد.

سرهنگ"فردين پيري" اظهار داشت: پس از وقوع چندين فقره سرقت منزل و لوازم داخل خودرو در چند روز گذشته موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: پس از چند روز کار اطلاعاتي و استفاده از شگردهاي خاص پليسي و کنترل افراد سابقه دار سر نخ هايي از رد پاي سارق حرفه اي در اين پرونده باز شد.

سرهنگ پيري تصريح کرد: کنترل نامحسوس پليس و هوشياري ماموران مخفيگاه سارق شناسايي و تحت کنترل در آمد.

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام خاطر نشان کرد:پس از شناسايي متهم و در يک عمليات موفق پليسي سارق سابقه دارکه در امر سرقت منزل فعاليت داشت دستگير و به 6 فقره سرقت اعتراف کرد.

وي بيان داشت:در يک عمليات جداگانه ديگر سارق لوازم داخل خودرو که در بعضي از نقاط شهر اقدام به سرقت مي کرد توسط ماموران دستگير و به 8 فقره سرقت اعتراف کرد.

اين مقام مسئول در پايان عدم رعايت نکات ايمني را مهمترين عامل سوء استفاده سارقان عنوان کرد و گفت: متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به محاکم قضايي معرفي شد.

پليس راه ايلام مهمان جشن دهه فجر دانش آموزان روستاي چشمه کبود شد

رئيس پليس راه ايلام گفت: افسراني از پليس راه در جشني که به مناسبت پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي در مدرسه روستاي چشمه کبود برگزار شده بود شرکت کردند.

سرهنگ"محسن ناصري" اظهارداشت: خوشبختانه مجموعه پليس راه استان ايلام توانسته رابطه عاطفي و آموزشي مناسبي با دانش آموزان مدارس روستايي برقرار کند به گونه اي که بسياري از مدارس به صورت خود جوش خواستار حضور کارشناسان در سطح مدارس در مناسبتها و فوق برنامه هاي آموزشي خود هستند.

اين مقام انتظامي ادامه داد: در همين راستا، افسراني از پليس راه استان در جشني که به مناسبت پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي در مدرسه روستاي چشمه کبود برگزار شده بود، شرکت کردند.

وي افزود: ظرفيت ايجاد شده فرصت مغتنمي است تا بتوانيم مقررات راهنمايي و رانندگي وفرهنگ ترافيک را به نسل آينده از سنين پايين که تاثير و ماندگاري بيشتري دارند، آموزش دهيم.

رئيس پليس راه ايلام خاطرنشان کرد: ارتقاء فرهنگ رانندگي از مهمترين اقداماتي است كه نيروي انتظامي در سال‌هاي اخير از مهد كودك‌ها و پيش دبستاني‌ها آغاز و با تهيه و توليد انيميشن هاي آموزشي سعي در ارتقاء فرهنگ ترافيكي شهروندان كرده است.

سرهنگ ناصري در پايان گفت: اقدامات فرهنگي و اجتماعي براي رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي توسط جامعه، بهترين‌ و موثرترين راه در اين حوزه است كه رسانه ها و دستگاه‌هاي دولتي دخيل در امر فرهنگ با ارائه آموزش هاي لازم مي توانند در كاهش وقوع تصادفات نقش بسزائي ايفا كنند.

عامل تهديد و اخاذي در فضاي سايبر دستگيرشد

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان ايلام در خصوص امنيت گوشي هاي هوشمند هشدار داد.

سرگرد " علی عباسی کساني" گفت: در دوره‌اي که تلفن‌هاي هوشمند از ابزارهاي اصلي براي تبادل اطلاعات و فعاليت‌هاي کاري به شمار مي‌روند، حفظ حريم امنيتي اين دستگاه‌ها بسيار ضروري مي باشد.

وي افزود: استفاده از ابزارهايي هم‌چون تلفن همراه امروزه به يکي از رايج‌ترين روش‌هاي برقراري ارتباط تبديل شده است.

اين مقام انتظامي تصريح کرد : استفاده هر چه بيشتر خانواده ها از موبايل بدون اطلاع از مخاطرات آن ميتواند آسيب ها و تهديداتي را براي کاربران اين دستگاهها به دنبال داشته باشد.

سرگرد کساني خاطرنشان کرد: يکي از مهمترين خطراتي که کاربران گوشي هاي هوشمند موبايل را تهديد مي کند.نگهداري تصاوير شخصي و ذخيره اين تصاوير بر روي حافظه داخلي و خارجي موبايل است .

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان ايلام گفت: افراد نفوذگر و خرابکار با سوء استفاده از اعتماد شما و با طرح دوستي به روش هاي مختلف سعي در جلب اعتماد افراد با استفاده شگرد هابي مجرمانه جديدتصاوير شخصي افراد را به سرقت برده و اقدام به انتشار و تصاوير شخصي و يا تهديد واخاذي مي کنند.

وي با توصيه به کاربران تلفن هاي هوشمند موبايل بيان داشت: تا حد ممکن از ذخيره تصاوير شخصي بر روي گوشي هاي هوشمند موبايل خودداري کرده و حتما تصاوير خود را بر روي دستگاه هاي جانبي ذخيره سازي مانند هارد و به صورت رمز نگاري شده ذخيره نمايند.

سرگرد کساني در پايان گفت: پليس فتا آماده مقابله با جرايم رايانه اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با جرايم رايانه اي مراتب را سريعاً به وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش يا با شماره تلفن هاي 65-2182361-0841 تماس حاصل نمايند.

فعاليت پاسگاه پليس راه ايلام – مهران آغاز شد

رئيس پليس راه ايلام گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر فعاليت پاسگاه پليس راه ايلام – مهران شروع شد .

سرهنگ" محسن ناصري " اظهار داشت :با شروع فعاليت اين پاسگاه از امروز کار خدمات رساني به راننده ها در پاسگاه جديد انجام مي شود .

وي ادامه داد: رانندگان بخش حمل و نقل عمومي از امروز جهت ثبت ساعن بايد به پاسگاه جديد مراجعه نمايند.

رئيس پليس راه ايلام ابراز اميدواري کرد: با راه اندازي اين پاسگاه کار خدمات رساني به مردم و رانندگان اين محور تسهيل شود.

گفتني است که پاسگاه قديم پليس راه ايلام – مهران در محل سه راهي جندا... مستقر بود که ساختمان جديد در 5 کيلومتر بعد از آن راه اندازي و استقرار يافت.

سازمانهاي مردم نهاد،سفيران پليس در جامعه/ نيروي انتظامي پيشرو در زمينه فعاليت هاي تحقيقاتي و پژوهشي است

فرمانده انتظامي استان از سازمان هاي مردم نهاد به عنوان سفيران پليس در جامعه براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نام برد و گفت: نيروي انتظامي از دستگاه هاي پيشرو در زمينه فعاليت هاي تحقيقاتي و پژوهشي است.

سردار"علي دولتي" درنشست هم انديشي سازمان هاي مردم نهاد، اظهار داشت: كنترل جرم و مهار آسيب هاي اجتماعي، اصلي ترين دغدغه نظام عدالت كيفري را تشكيل مي دهد كه پليس به عنوان بخش مهمي از اين نظام محسوب مي شود.

وي با اشاره به جايگاه سمن‌ها در شناخت مشکلات و آسيب‌هاي اجتماعي،گفت: تشکل‌هاي مردمي مي توانند نقش موثري در کاهش آسيب‌هاي اجتماعي داشته باشند.

فرمانده انتظامي استان ايلام گفت: پليس به تنهايي و بدون مشاركت مردم و ساير نهادهاي دولتي و غيردولتي نمي تواند در پيشگيري از جرم موفق باشد.

اين مقام مسئول خاطرنشان کرد:زماني که نرخ وقوع آسيب هاي اجتماعي فزوني مي يابد براي از بين بردن کجروي هاي موجود و پيشگيري از وقوع جرايم و بروز ناهنجاري هاي اجتماعي، ناگزير بايد يک مشارکت مدني و جمعي اتفاق بيافتد.

سردار دولتي، مشارکت سازمان هاي مردم نهاد را مولد سرمايه اجتماعي براي پليس عنوان کرد و گفت: نيروي انتظامي در اين راستا با رويکرد جامعه محوري خود علاوه بر انجام فعاليت هاي تحقيقاتي و پژوهشي گسترده زمينه هاي جلب مشارکت هاي عمومي را مهيا کرده است.

وي گفت:امنيت عمومي به عنوان يک محصول اجتماعي بيش از آنکه يک مقوله سياسي، حکومتي، دولتي باشد، مفهومي انساني و اجتماعي است که مستلزم مشارکت و حضور مردمي در عرصه هاي مختلف اجتماعي و تعامل با ديگر نهادها است؛ تصور امنيت بدون در نظر گرفتن عامل هاي انساني در يک بستر اجتماعي ممکن نبوده و نيازمند پيوند اين سه عامل است.

فرمانده انتظامي استان ايلام خاطرنشان کرد:يکي از راه هاي منطقي و اصولي براي دستيابي به امنيت اجتماعي پايدار، جدي گرفتن مشارکت مردمي در پيشگيري از جرم است.

وي با تاکيد بر اينکه ريشه کني کامل جرايم و آسيب هاي اجتماعي به تنهايي از عهده پليس بر نمي آيد،گفت:سازمانهاي مردم نهاد در واقع به نوعي سفيران پليس در جامعه مي‌باشند که مي توانند با اقدامات فرهنگي و آموزشي پليس را در اين راستا همراهي نمايند.

سردار دولتي با اشاره به وقوع جرايم و بروز برخي آسيب هاي اجتماعي در جامعه، آگاهي بخشي به مردم را راهبرد کاهش اين آسيب ها و اثرات نامطلوب آن در جامعه دانست و بيان کرد: در حوزه پيشگيري از جرايم و آسيب هاي اجتماعي راهکارهاي مقابله اي و راهکارهاي پيشگيري به صورت تلفيقي مثمر ثمر خواهد بود.

وي، نيروي انتظامي را از دستگاه هاي پيشرو در زمينه فعاليت هاي تحقيقاتي و پژوهشي دانست و گفت:در استان ايلام، سازمان هاي مردم نهادي وجود دارند که در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نقش ممتاز و اثر گذاري دارند.

فرمانده انتظامي استان ايلام، هدف از تشکيل چنين نشست هايي را ارتقاء تعامل بين پليس و جامعه دانست و گفت:شناسايي و اولويت بندي آسيب هاي اجتماعي و اتخاذ راهکارهاي مقابله اي مناسب نياز جامعه براي کنترل وکاهش آسيب ها است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار