معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت:
تمامی زیرساخت ها و امکانات لازم برای برگزاری انتخابات دهمین دور مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در این استان باید تا 20 آذر آماده شوند.
کد خبر: ۱۲۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 08 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: تمامی زیرساخت ها و امکانات لازم برای برگزاری انتخابات دهمین دور مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در این استان باید تا 20 آذر آماده شوند.
ایرنا گزارش داد، حسین کلانتری روز یکشنبه در نشست ستاد انتخابات استان ایلام در شهرستان سیروان اظهار کرد: وزیر کشور دستور لازم برای آغاز فرآیند انتخابات پیش رو را صادر می کند که در این خصوص باید تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز تا این زمان (20 آذر) آماده باشد.
وی افزود: بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز ثبت نام از نامزدهای انتخابات دهمین دور مجلس شورای اسلامی از 26 آذر و نامزدهای پنجمین دوره خبرگان رهبری از 28 آذر امسال خواهد بود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام ادامه داد: تاکنون در این استان 16 نشست ستاد انتخابات برگزار شده که ماحصل این نشست ها 74 مصوبه بوده که 84 درصد از این مصوبه ها تاکنون اجرایی شده و 15 درصد هم در دست اقدام است و تنها یک درصد که آن مربوط به مشکلات ارتباطی در شهرستان سیروان بوده که هنوز برطرف نشده است.
کلانتری تاکید کرد: فرمانداران و بخشداران باید تا پیش از آغاز فرآیند رسمی انتخابات در 20 آذر امسال نقاط ضعف و مشکلات حوزه های خود را شناسایی و رصد کرده و به ستاد مرکزی ارائه نمایند تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: تمامی استان ها هم اکنون خود را برای برگزاری انتخابات آماده کرده اند، اما در استان ایلام با معضل و مشکلات وقوع سیل کم سابقه مواجه هستیم و پس از رهایی از این مساله باید خود را برای آیین های اربعین حسینی و استقبال از زائران آماده کنیم که این موضوع لزوم سرعت بخشی و برنامه ریزی در اجرای برنامه های انتخابات را دو چندان می کند.
وی گفت: از محل منابع تملک دارایی ها، اعتبار خوبی برای تامین تجهیزات مورد نیاز انتخابات در استان در نظر گرفته شده است که باید از این طریق برای سرعت بخشی در اجرای برنامه های انتخابات استفاده شود.
فرماندار سیروان نیز در این نشست اظهار کرد: 23 شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات دهمین دور مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در این شهرستان در نظر گرفته شده که از این تعداد 16 شعبه ثابت و هفت شعبه سیار است.
مراد یگانه با بیان اینکه تاکنون 30 نفر از معتمدین برگزاری انتخابات در این شهرستان شناسایی شده اند، افزود: سامانه پیام و اخبار انتخابات در شهرستان فعال است و فرمانداری و بخشداری ها به شبکه وزارت کشور متصل شده اند.
وی تاکید کرد: از مجموع 62 روستای این شهرستان ارتباط تلفنی بجز در چهار روستا برقرار است که امیدواریم تا زمان آغاز فرآیند انتخابات، مشکلات ارتباطی این چهار نقطه نیز مرتفع شود.
فرماندار سیروان خواستار زمینی کردن شبکه فیبر نوری به مرکز این شهرستان برای افزایش ضریب ایمنی و جلوگیری از قطع ارتباط و سرقت کابل شد.
وی همچنین تامین برق اضطراری، تلفن سانترال و دوربین هایب مدار بسته را از جمله تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات پیش رو در این شهرستان اعلام کرد.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار