آیین تجلیل از فعالان هیئت کبدی استان ایلام با حضور معاون توسعه امور ورزش، اعضای هیئت رئیسه و فعالان هیئت کبدی در سالن جلسات ساختمان جوانان شهر ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴ 11 May 2024

به گزارش تابناک ایلام؛  رئیس هیئت کبدی استان ایلام روز شنبه در این آیین با اشاره به حضور ورزشکاران این رشته ورزشی در استان در رده های بالای کشوری، اظهار کرد: حضور«فاطمه منصوری» در معیت تیم ملی در بازی های آسیایی هانگژو چین و کسب مدال برنز این مسابقات نقطه عطفی در تاریخ ورزش استان بود.

«غلامرضا رئوفی» ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام و هیئت کبدی استان تنها حامی این ورزشکار در کسب این موفقیت بوده و لازم است که برای توسعه این ورزش در استان که بستر مناسبی وجود دارد، حمایت سایر نهادهای و شرکت های فعال در استان نیز فراهم شود.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام در این مراسم، اظهار کرد: پیشرفت های کبدی در استان قابل تمجید است.

«محمد مهدیه» تصریح کرد: حضور تیم های هاکی استان در لیگ‌های مختلف در سال های اخیر، عضویت ورزشکاران استان در تیم های مختلف ملی و کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو توسط خانم منصوری، تصدی کرسی های مهم و کمیته های مختلف فدراسیون و داشتن داورهای ملی و مربیان ارزشمند، کبدی استان را به قطب مهم کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: با وجود اینکه این ورزش به نوعی یک بازی بومی و محلی است اما لازم است که برای خارج شدن از مظلومیت و مهجوریت این ورزش در استان، فرهنگ سازی و معرفی بیشتر این رشته در میان مردم بیش از گذشته انجام شود.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام تصریح کرد: استعدادیابی و توجه به ورزش پایه، همکاری دائمی با آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی و تمرکز بر گسترش همگانی کردن این رشته با برگزاری جشنواره ها،همایش ها و همچنین جلب حمایت رسانه ها در ترویج و توسعه این رشته بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه هیئت می بایست نسبت به استقرار یک رویکرد برنامه محور اقدام کند، افزود: اهتمام جدی به مقوله آموزش، تقویت دانش نظری، علمی و عملی، راه اندازی لیگ کبدی استان، تقبل میزبانی اردوهای ملی و رویدادهای بین المللی و کشوری و فعال کردن هیئت‌های کبدی شهرستان های تابعه از اولویت های هیئت کبدی استان باشد.

مهدیه در پایان با اشاره به جایگاه خوب این ورزش در کشور، گفت: اعتبارات خوبی به هیئت کبدی استان و هیئت‌های تابعه تخصیص یافته و هیات نیز جهت تأمین سایر منابع مالی نیاز مبرم به جذب اسپانسر و کمک خیرین دارد که توقع می رود که این مهم نیز مورد حمایت ارگان ها و صنایع استان قرار گیرد.

در پایان از فعالان ورزش کبدی استان با اهدای لوح، قدردانی شد./م

بیشتر خوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار