مدیرکل بنیاد مسکن استان:
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: میانگین مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان نزدیک به ۳۴ درصد است که این درصد پایین مقاوم‌سازی فاجعه آفرین خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹ 08 April 2024
میانگین مقاوم‌سازی مساکن روستایی آذربایجان‌غربی ۳۴ درصد است

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، علیرضا مقدم، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل بنیاد مسکن استان برگزار شد، با تاکید بر اینکه مهمترین دغدغه استان در بخش مسکن، مقاوم سازی مسکن روستایی در استان بخصوص روستاهای جنوب استان است، گفت: مساکن روستاهای جنوب استان از مقاومت پایینی برخوردارند که در صورت وقوع زمین لرزه‌ای با قدرت زلزله خوی، فاجعه و تلفات بسیار جبران‌ناپذیری بدنبال خواهد داشت. 

وی ادامه داد: هدفگذاری شده امسال مقاوم‌سازی مساکن روستایی ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد انجام شود که از این تعداد مقاوم سازی ۵۵۰۰ واحد آغاز شده است. 

مقدم اظهار کرد: مقاوم‌سازی ۱۲ هزار واحد روستایی طی سال گذشته در استان  انجام شده است. 

وی به مناسبت گرامیداشت دهه افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام ( ره ) گفت: بهره‌برداری از یک هزار واحد مسکن روستایی‌، تحویل۱۵۰۰ واحد به زلزله‌زدگان خوی با اعتبار ۶۹۰۰میلیارد ریال‌، اجرای ۳۴ طرح هادی روستایی با اعتبار ۵۳۵ میلیارد ریال و تحویل ۵ هزار جلد سند روستایی در این ایام انجام می‌گیرد. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به پرداخت هزار میلیارد تومان تسهیلات زلزله‌زدگان خوی افزود: بدنبال زلزله خوی ۳۲۲۰ واحد با پیشرفت ۹۳ درصدی احداث، ۲۵ هزار و و ۱۵۵ واحد به صورت ۱۰۰ درصد تعمیر شده است. 

وی با اشاره به صدور سند روستایی نیز افزود: عملیات سند دار کردن مساکن روستایی در هزار و ۸۴۸ روستا (۸۵ درصد از روستاهای استان) آغاز شده که ۱۹۲ هزار و ۷۸۷ سند روستایی نیز صادر شده است.

مقدم ادامه داد: در ۳۲ شهر زیر ۲۵ هزار خانوار استان نیز ۴۵ هزار و ۶۰۱ سند مسکن صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار