ویژه برنامه تحویل سال در حافظیه و تخت جمشید برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳ 14 March 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: با توجه به هم‌زمانی نوروز امسال با ماه مبارک رمضان این آیین با محوریت برنامه‌های قرآنی اجرا می‌شود.
محمد ثابت اقلیدی گفت: بر‌اساس ابلاغ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ساعت‌های ۱۰ تا ۱۷ برای بازدید از اماکن گردشگری در نظر گرفته شده که احتمال افزایش آن تا ۲ ساعت نیز وجود دارد.
به گفته او، با توجه به استقبال بازدیدکنندگان، نگاهی متفاوت به حافظیه، سعدیه و تخت جمشید خواهیم داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: امسال با افزایش دستگاه‌های کارتخوان و فروش آنلاین بلیت صف‌های تهیه بلیت هم کاهش می‌یابد.
ثابت گفت: ویژه برنامه تحویل سال در حافظیه و تخت جمشید برگزار می‌شود و با توجه به هم‌زمانی نوروز امسال با ماه مبارک رمضان این آیین با محوریت برنامه‌های قرآنی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به محدود بودن حضور همزمان بازدیدکنندگان در اماکن تاریخی بر اساس استاندارد‌های جهانی، از مردم فرهنگ‌مدار شیراز خواست تا برای گذراندن تحویل سال دیگر مکان‌های گردشگری را انتخاب کنند و فرصت را در اختیار مهمانان بگذارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اضافه کرد: سفره‌های افطاری نیز در ایام نوروز در حافظیه و تخت جمشید گسترده می‌شود.
به گفته او: مجمع خیرین میراث فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرده و خیران و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند نوسازی یک طرح را بپذیرند، چنان که اکنون رنگ آمیزی تالار حافظیه را یکی از خیران تقبل کرده است.
ثابت اقلیدی در ادامه با بیان اینکه امسال پس از ۱۸ سال پلکان چوبی تخت جمشید با اعتبار دولتی مرمت و نوسازی شد، افزود: غرفه‌های ورودی این مجموعه تاریخی به نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان اختصاص یافته و علاوه بر آن با همکاری فرمانداری مرودشت، ۳۰ غرفه نیز برای عرضه نیاز‌های مسافران و بازدیدکنندگان در اختیار اصناف این شهرستان و پخت نان محلی از سوی زنان عشایری قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار