معاون درمان وزارت بهداشت در بخشی از سفر یک روزه خود به کهگیلویه و بویراحمد نشست با اعضای هیأت رئیسه و نمایندگان اقشار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج حاضر شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۵ 31 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر سعید کریمی پس از شنیدن مطالبات و پیشنهاد‌های نمایندگان متخصصان گفت: در دولت سیزدهم به ویژه طی دو سال اخیر‌های بزرگی صورت گرفته که در آینده شاهد نتایج آن‌ها خواهیم بود.

وی در ادامه اذعان داشت: ارائه خدمت بی وقفه یک فداکاری و ایثارگری می‌خواهد که بیشتر قصد ما از این سفر تشکر و قدردانی از شما عزیزان بوده است.

دکتر کریمی با اشاره به مشکلات موجود در دانشگاه، تصریح کرد: طی بازدیدی که از بیمارستان‌های یاسوج داشتیم، ثبت دقیق خدمات و اصلاح و تدوین چارت و ساختار تشکیلاتی از جمله مواردی بودند که حوزه مالی دانشگاه را تحت فشار قرار داده است.

وی با بیان اینکه استفاده بهینه از منابع و درآمد‌ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف مجموعه دارد، خاطر نشان کرد: با بهروری می‌توان هزینه‌ها را کاهش و درآمد را افزایش داد پیشنهاد می‌شود تیم اقتصاد سلامت تشکیل شود.

وی گفت: هم اکنون بالغ بر ۱۶۰ هزار تخت بیمارستانی داریم که افزایش ۱۰ درصدی تخت‌های بیمارستانی ما پس از انقلاب طی دو سال اخیر صورت گرفته است. وی تاکید کرد: تعداد ۵۰۰ PICU داشتیم که هم اکنون افزایش دو برابری داشته، دو هزار و ۵۰۰ ان آی سی یو نیز به مجموع NICU‌های ما افزوده شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: در حوزه مطالبات وزارت خانه تا جایی که امکان دارد از منابعی که سازمان برنامه و بودجه در اختیارش قرار می‌دهد به مراکز درمانی کمک می‌کند و برای نمونه بحث مقیمی و ماندگاری تا پایان برج ۹ پرداخت شده است، افزایش ۳ برابری کارانه‌ها را خواهیم داشت، آنکالی‌ها نیز افزایش و ۵۰ درصد آن توسط وزارت خانه پرداخت خواهد شد.

نشست صنفی معاون وزیر در یاسوج

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست نیز گفت: بالغ بر ۲۶ پروژه در دست اقدام داریم که از ۳۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و که انقلابی در پروژه‌ها و زیر ساخت‌های حوزه سلامت دانشگاه و درسطح استان صورت گرفته است.

دکتر سعید جاودان سیرت افزود: در حال حاضر بیمارستان‌های ۳۲ تخت خوابی شهرستان‌های لنده، چرام و سی سخت و دانشکده‌های پرستاری و دندان پزشکی جزء پروژه‌های در حال اجرا هستند که امیدواریم در حوزه آموزش به خصوص دانشکده پرستاری و پزشکی به دلیل پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی که دارد تا فصل آینده به مرحله افتتاح و اجرا برسند.

وی افزود: اگر بخشی از اعتبارات سریعتر محقق و به دست ما برسد می‌توانیم پروژ‌ها را هر چه سریعتر به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به معضلات دانشگاه در حوزه دانشجویی اضافه کرد: در حوزه دانشجویی یکی از معضلات ما بحث خوابگاه متاهلی است که نیازمند اعتبار هستیم که درخواست همکاری بیشتر داریم.

دکتر جاودان سیرت خاطر نشان کرد: در رابطه با حوزه بهداشت نیزبسیاری از اماکنی مربوط به مراکز شهرستان‌ها به خصوص پایگاه‌های سلامت، استیجاری هستند که نیازمند حمایت وزارت بهداشت هستیم.

در این نشست نیز دکتر شهامت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گزارشی از عملکرد این معاونت طی دوسال اخیر ارائه داد که مورد تقدیر و توجه معاون درمان وزارت بهداشت قرار گرفت.

نشست صنفی معاون وزیر در یاسوج

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار