صبح امروز چهارشنبه مانور تمرینی، آموزشی مدیریت بحران پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه جنوب غرب کشور با حضور استاندار ایلام و دیگر مسئولین استانی در مرز مهران آغاز گردید.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 27 December 2023

برگزاری مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه جنوب غرب کشور در ایلام

به گزارش تابناک ایلام؛ استاندار ایلام  در آئین افتتاحیه مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه جنوب غرب کشور که در مرز مهران برگزار شد، گفت: در سال گذشته و در ایام اربعین بیش از ۳ میلیون ۵۰۰ هزار زائر از این مرز برای تشرف به عتبات عالیات حضور پیدا کردند.

وی افزود : ستاد اربعین استان ایلام که ردای خادمین به زوار اباعبدالله(ع) را بر تن کردند در گرمای بیش از ۵۰ درجه به خوبی از زوار، میزبانی کردند.

حسن بهرام نیا  ادامه داد: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و در دولت مردمی ایران قوی، همه زیرساخت‌های لازم بصورت تدریجی در این استان ایجاد شده است، همچنین مبلغ ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه زیرساخت‌های راه‌ها و امکانات رفاهی در طی این دو سال شده که ۵ هزار میلیارد تومان از این میزان در راستای توسعه راه‌های منتهی به مهران صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پایانه برکت تنها یک دشت ۱۰۰ درصد خاکی و فاقد هر گونه امکانات لازم بود که در این دولت بیش از ۳۸ هکتار آن در راستای خدمات‌رسانی به زائران، آسفالت شد و این به عنایت ویژه دولت مردمی است.

دکتر بهرام‌نیا اضافه کرد: همه این اقدامات و میزبانی خوب مردم استان از زوار باعث شد تا ریاست جمهور به خوبی از مردم ایلام قدردانی کنند که نتیجه همدلی و هارمونی بود که بین همه مردم و مسئولان به وجود آمده است‌.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: باید قوی باشیم و همیشه پیش‌بینی هر نوع حادثه احتمالی و لحظه‌ای را داشته باشیم، همانگونه که باید در برابر حوادث طبیعی آمادگی لازم وجود داشته باشد، ضرورت دارد تمهیدات لازم در برابر حوادث سایبری نیز اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: تمرین امروز یک اطمینان خاطر در حوزه‌های حملات احتمالی سایبری در بخش آب و برق است که برای مسئولان و مردم باعث دلگرمی است. لذا باید هر لحظه آماده باشیم و به سطح بالایی از آمادگی و ارتقاء دست پیدا کرد و این میسر نمی‌شود جز با تمرین و رزمایش.

 بهرام‌نیا در پایان با قدردانی از تلاش دست اندرکاران این رزمایش و فرماندار شهرستان مهران و مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: برگزاری چنین رزمایش‌هایی به منظور ایمنی، سلامت و امنیت زوار، تاثیرگذار خواهد بود.

برگزاری مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه جنوب غرب کشور در ایلام

سخنگوی مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه جنوب غرب کشور  گفت: این مانور در راستای مقابله با تهدیدات انسان ساخت و سایبری و همچنین مخاطرات طبیعی با همکاری سه استان معین با محوریت اربعین در پایانه برکت مرز مهران برگزار شد .

ناصری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : این مانور با استعداد 264 نفر و 48 خودرو عملیاتی با حضور استاندار ایلام و نیرو های حوزه آب و برق از جمله شرکت آب و منطقه ای ، شرکت توزیع برق و برق منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در یک عملیات مشترک و هماهنگ برای پاسخگویی به بحران در سناریو از پیش تعیین شده با همراهی استان های معین در حال برگزاری است .

وی یا اشاره به اینکه مانور عملیاتی پاسخ ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل حوزه صنعت آب و برق با حضور 11 ارزیاب کشوری در حال برگزار است ، افزود: این مانور با محوریت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزرات نیرو و با همکاری نیرو های ارزیاب از سراسر کشور و استان های معین در قالب 5 کمیته مختلف، اقدامات لازم اتخاذ گردید .

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام یادآور شد: در این مانور تمریناتی با استفاده از امکانات و تکنولوژی های روزی که در اختیار صنعت آب و برق استان وجود دارد در راستای مقابله با مخاطرات طبیعی و سایبری با توجه به نیازهای امروزی صورت گرفت.

 

برگزاری مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه جنوب غرب کشور در ایلام

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام نیز در حاشیه این مانور گفت : حفاظت از تاسیسات سد انحرافی آل اسحاق از برنامه های مانور مدیریت بحران در منطقه جنوب غرب کشور است.

صادق علیمرادی افزود: یکی از برنامه های مانور تمرینی - آموزشی پدافند غیرعامل در صنعت آب و برق منطقه جنوب غرب کشور در حوزه شرکت آب منطقه ای با حضور استان های یاری رسان، حفاظت از تاسیسات سد انحرافی آل اسحاق به جهت عبور ایمن سیلاب با ایجاد فضای ایمن و جلوگیری از ورود خسارات به سد است.

وی تصریح کرد: در این مانور آمادگی قرار است گروه‌های واکنش سریع شرکت‌های آب منطقه ای منطقه جنوب غرب ( ایلام، کرمانشاه، لرستان و خوزستان) ارزیابی شوند.

رئیس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان ایلام یادآور شد: تمامی گروه‌های عملیاتی در زمان بروز بحران‌ها و حوادث گوناگون نسبت به رفع موارد ایمنی در قالب مجوزهای قانونی، اقدام لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

 علیمرادی با تاکید بر صیانت حرفه ای از تاسیسات، خاطرنشان ساخت: این مانور و در این سطح با هدف انسجام‌بخشی، هوشمندسازی خدمات و بهره‌گیری از دانش و اطلاعات روز و برای مدیریت حوادث ترکیبی، برگزار می‌گردد.

وی نتایج مهم این مانور را افزایش تاب‌آوری صنعت و ارتقای دانش، مهارت و آمادگی کارکنان برای مقابله با تهدیدات و مخاطرات احتمالی برشمرد و تاکید کرد : افزایش هوشمندی در مدیریت شرایط اضطراری، ابزار شناسی و ابزار سنجی، سنجش کارآمدی منابع انسانی، افزایش اعتماد اجتماعی نسبت به عملکرد صنعت آب و برق در مدیریت بحران و ارتقای آمادگی و توان افزایی مطلوب در شرایط بحرانی از عمده اهداف اجرای این مانور است.

 علیمرادی در پایان خاطرنشان ساخت: فرضیاتی که برای این مانور پیش‌بینی شده شامل: حادثه و پیامدهای آن، زیرساخت‌های صنعت آب و برق را هدف قرار داده، حادثه از نوع ترکیبی است و احتمال تنوع در تهدیدات و مخاطرات وجود دارد، تجهیزات موجود در استان آسیب دیده و پاسخگوی مقابله با شرایط اضطراری استان نیست که ضرورت استفاده از توان استان‌های یاری رسان در مدیریت شرایط اضطراری، محرز بوده و در این شرایط از ظرفیت‌های شرکت‌های صنعت آب و برق استان‌های یاری رسان برای کنترل و مهار بحران استفاده می‌شود.

برگزاری مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه جنوب غرب کشور در ایلام

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در حاشیه این مانور ضمن مفید و سازنده دانستن این مانور که با هدف تمرین، ایجاد آمادگی و سنجش میزان توان سازمان های خدمات رسان در شرایط بروز حادثه و ارتقاء توان آمادگی در مدیریت بحران انجام شد، گفت: در این مانور علاوه بر شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاههای اجرایی خدمات رسان، می توان، میزان آمادگی نیروهای عملیاتی این سازمانها را نیز در مواجهه با حوادث محتمل سنجید.


پرویز ناصری بیان داشت:با برنامه ریزی‌های انجام شده توسط هر یک از کمیته‌های شش‌گانه صنعت آب و برق استان ایلام، استقرار اولیه نیروهای عملیاتی 4 استان جنوب غرب کشور شامل ایلام، کرمانشاه، لرستان و خوزستان در پایانه برکت شهرستان مهران انجام شد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار