معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت که پیگیری‌های انجام شده، در شش ماهه نخست سال جاری، ۲۵ کودک بازمانده از تحصیل به مراجع ذیصلاح ارجاع شدند.
کد خبر: ۱۱۳۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ 08 November 2023

به گزارش «تابناک البرز» نشست هم اندیشی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با حضور نمایندگانی از اداره کل آموزش و پرورش استان، اداره کل بهزیستی استان و دفتر حمایت از کودکان، زنان و خانواده دادگستری کل استان با هدف حمایت و بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش و ارائه راهکارهای برون رفت از این معضل برگزار شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در حاشیه این نشست به اهمیت تحصیل کودکان و نوجوانان در جامعه اشاره کرد و گفت: برای داشتن جامعه‌ای سالم با نیروی انسانی توانمند، باید زمینه‌ حضور و ماندگاری کودک و نوجوان در مدارس فراهم شود.

فرید نجف‌نیا مدرسه را بهترین سنگری که می‌تواند بچه‌ها را در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون کند، دانست و گفت: دانش‌آموزان، بی دفاع‌ترین قشر جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی هستند و اداره کل آموزش و پرورش استان، علاوه بر فراهم کردن شرایط تربیتی و پرورشی مناسب می‌تواند از طریق شناسایی و ارائه آمار کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل، نقش مؤثری در توانمندسازی، حمایت و محافظت از این قشر داشته باشد.

وی به نقش اداره کل بهزیستی استان در شناسایی فرزندان طلاق، بی‌سرپرست و بدسرپرستی که از درس و مدرسه دور مانده‌اند، اشاره کرد و گفت: نداشتن اوراق هویتی معتبر، فقر خانواده، کمبود امکانات، نبود اماکن آموزشی در مناطق محروم و ازدواج در سنین پایین از دلایل باز ماندن از تحصیل است و بسیاری از کودکان و نوجوانان، استعدادها و مهارت‌های بالایی دارند که در صورت دریافت توجه و حمایت از آن‌ها بروز پیدا می‌کند.

نجف‌نیا اجرای سیاست‌ها و برنامه‌هایی در حوزه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برای مقابله با عوامل و کاهش بازماندن کودکان از تحصیل را امری مهم تلقی کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده، در شش ماهه نخست سال جاری، ۲۵ کودک بازمانده از تحصیل به مراجع ذیصلاح از جمله اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ارجاع شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار