رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری متهمین که به صورت باندی، پس از اغفال و فریب شکات با مضمون برنده شدن خودرو 206 درخواست مبالغی جهت بیمه ، حمل نقل و وجه خودرو به قیمت کارخانه به صورت اقساطی می نمودند ، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰ 24 April 2024

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به سودجویی مجرمان سایبری با اغفال شهروندان از طریق برنده شدن در قرعه کشی اظهار کرد: افراد سودجو همواره از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سواستفاده از کاربران اقدام می‌کنند، یکی از این موارد ترغيب و تطميع شهروندان به برنده شدن خودرو بوده است. در همین راستا نیز این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری تحت عناوین دیگری چون برنده شده در مسابقات رادیویی و تلویزیونی ، مسابقات مذهبی و غیره نیز اقدام به کلاهبرداری از هموطنان نمایند.

این مقام انتظامی بیان داشت: مجرمین سایبری با ترفند جلب اعتماد شکات با ارايه تصوير برگ سبز خودرو جعلي بنام آنها در شبکه هاي اجتماعي متقاضیان را به اعتماد شهروندان را جلب نموده و اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌نمودند.

رئیس پلیس فتا استان البرز ادامه داد:‌ شهروندان توجه داشته باشند به تماس های دریافتی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی ها توجه نکنند و هیچ گونه مبالغی در این خصوص پرداخت ننمایند و  اخبار و موضوعات مربوطه را از مراکز مربوطه و معتبر پیگیری نمایند.

سرهنگ جلیلیان به شهروندان خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار