مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان اردبیل گفت: نجاتگران این جمعیت چهار کوهنورد را در ارتفاعات دریاچه سوهای شهرستان نمین نجات دادند.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹ 15 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از ایرنا، حمید قویدل روز جمعه با اعلام این خبر افزود: طی تماس تلفنی مردمی با شماره ندای امداد ۱۱۲ معاونت امداد و نجات استان مبنی بر مفقودی چهار کوهنورد در مسیر گاز یولی به طرف دریاچه سو‌ها (حوالی منطقه باغچا کری)، بلافاصله یک تیم کوهستان متشکل از سه نجاتگر جمعیت هلال احمر شهرستان نمین با یک دستگاه خودرو امدادی به منطقه حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: امدادگران پس از چند ساعت تلاش بی‌وقفه مفقود شدگان را در در ارتفاعات دریاچه سو‌ها پیدا کرده و به نمین انتقال دادند.

وی اضافه کرد: کوهنوردان هنگام صعود در مناطق کوهستانی ضروری است لوازم و ابزار کوهنوردی اعم از لوازم فنی، پوشاک، تغذیه، وسایل امدادی و تلفن همراه داشته باشند.

قویدل با بیان اینکه دوستداران طبیعت با توجه به وضعیت آب و هوایی مناسب و وجود منطقه‌های کوهستانی و گردشگری استان بیشتر به دل طبیعت خواهند زد، گفت: نیرو‌های این جمعیت همواره آماده امدادرسانی بوده و هموطنان می‌توانند در صورت بروز هر گونه حادثه با شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

دریاچهٔ سو‌ها یا "سو‌ها گولی" از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل است که در بخش ویلکیج شهرستان نمین واقع شده است، روستای سو‌ها جدا از دریاچه سو‌ها و در شهرستان نمین واقع شده و ۳۵ کیلومتر با اردبیل فاصله دارد.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار