کد خبر: ۱۰۸۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸ 19 January 2023
به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید در کنار امنیت غذایی به امنیت آب هم توجه کنیم و منابع آبی موجود را حفظ کنیم.

 آیت اله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت:باید در فکر کاهش هزینه های تولید باشیم و تولید را ارزان کنیم.

 

وی اظهار کرد: ابلاغ الگوی کشت از اقدامات قابل تحسین دولت سیزدهم است و امیدواریم بدنه اجرایی و عملیاتی در انجام آن به خوبی عمل کنند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه باید در فکر کاهش هزینه های تولید باشیم و تولید راارزان کنیم، ادامه داد: بهره وری زمین باید افزایش پیدا کند که با توجه به حوزه تحقیقات و دانش بنیان شدن کشاورزی امکان پذیر است.

 

محمدی لائینی با بیان اینکه ارقام و بذور جدید و اصلاح شده باید در حوزه کشاورزی به کارگیری شود و نوع کشت هم باید متناسب با اقلیم استان تعریف شود، گفت: ظرفیت های خوبی در بخش کشاورزی داریم اما در توزیع و صادرات محصول ضعیف هستیم.

 

وی ادامه داد: در بحث آب هم مشکل داریم و باید در کنار امنیت غذایی به امنیت آب هم توجه کنیم و منابع آبی موجود را حفظ کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: مازندران مرکز امنیت غذایی کشور است اما از نبود صنایع تبدیلی رنج می‌برد و در دولت سیزدهم باید به آن توجه ویژه شود.

 

محمدی لائینی تصریح کرد: کشاورزی باید به صرفه، علمی و کم هزینه باشد.

 

وی گفت: سازمان تحقیقات برای وزارت جهاد کشاورزی بسیار ارزشمند و اثرگذار است و کشاورزی بدون تحقیقات معنا ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار