استاندار ایلام گفت: زیرساخت های فرهنگی شهرستان ایوان به منظور ارایه خدمات هرچه مطلوبتر به مردم تقویت خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 08 October 2015
به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای شعر کردی کودک با عنوان منال و مه لوچگ در شهرستان ایوان اظهار کرد: با اختصاص اعتبار لازم توسعه زیرساخت های فرهنگی در ایوان و همه شهرستان های استان در دستور کار قرار دارد.
وی برگزاری این جشنواره ها را در شناسایی استعدادها و تقویت روحیه خلاقیت و شکوفایی در مناطق مهم دانست و بر توسعه این برنامه های فرهنگی تاکید کرد.
فرماندار ایوان نیز در این آیین از اختصاص یک میلیارد ریال برای توسعه سالن ارشاد اسلامی شهرستان ایوان خبر داد و گفت: باید زیرساخت های لازم برای توسعه فعالیت های فرهنگی در این شهرستان فراهم شود.
معروف بسطامی بیان کرد: در این زمینه اهتمام جدی وجود داشته و از ظرفیت های این شهرستان برای برگزاری و میزبانی جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری در سطح منطقه ای و ملی استفاده خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در این آیین پیام معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به دومین جشنواره منطقه ای شعر کردی کودک منال و مه لوچگ قرائت کرد.
در بخشی از این پیام آمده است: رشد کمی روز افزون ادبیات کودک و نوجوان در سالهای پس از انقلاب اسلامی که در دهه های اخیر به رشد کیفی نیز مزین شده یکی از نقاط برجسته فرهنگی در ایران اسلامی و انتشار ده ها مجله مخصوص این گروه های سنی نشان از علاقه مندی مخاطبان و همچنین توجه نهادهای فرهنگی مطبوعاتی به ایشان است.
این پیام حاکیست: ایران اسلامی با توجه به تنوع زبانی می تواند در مناطق مختلف به این حرکت عظیم رنگی دیگر بزند و در آفرینش آثاری متناسب با شان ادبیات و سطح درک و هم این گروه سنی به زبان های محلی تلاش کند.
در پایان برگزیدگان این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار