هدایتخواه : برخی مدارس غیر انتفاعی ما بخاطر داشتن مشتری بیشتر از برخی از ارزش‌های دینی کوتاه می‌آیند و در خصوص حجاب دانش آموزان خیلی کاری انجام نمی‌دهند چرا باید اینگونه باشد.
کد خبر: ۱۰۷۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰ 16 October 2022

همایش استانی عفاف و حجاب با حضور نماینده، ولی فقیه و مسؤلان استانی در سالن اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در این نشست گفت: مشکلات و ضعف‌های جدی داریم که باید بر طرف شود، اما چرا حجاب و عفاف اینقدر حساسیت دارد؟ اما چرا غرب اینقدر برای حجاب و عفاف ما هزینه می‌کند؟ میزان امیت موضوع را باید بررسی کنیم.
ستار هدایخواه با تشکر از برگزارکنندگان این همایش افزود: در قرآن کریم در باب خمس یک آیه داریم، اما در بحث حجاب آیات بسیار مختلفی وجود دارد، با تمام جزئیات در خصوص حجاب گفته شده است این اهمیت حجاب را نشان می‌دهد.
وی افزود: آیات سوره اعراف را مطالعه کنید، شیطان آدم و هوا را وسوسه کرد که لخت شوند وسوسه شیطان برای بی حجابی بوده است وقتی از میوه آن درخت خوردند اولین مجازات شان این بود که برهنه شدند شدند لباس‌های بهشتی از تن شان ریخت هر دو به برگ درختان پناه بردند، برهنگی برای یک‌جامعه عذاب است. هدایت خواه بیان کرد: لباس مایه زینت و زیور است، خداوند در آغاز خلقت خطر برهنگی را به بشر یادآوری می‌کند، مسله پوشش مهم است که خداوند چندین بار به این موضوع اشاره کرده است.
وی افزود: مسئله گرفتن حجاب کار فرعون و فرعونیان در طول تاریخ بوده است، ما یک تجربه تلخ در تاریخ اسلام داریم که تمدنی که چندین قرن در آندلس بود به واسطه ترویج بی بند و باری این تمدن شکست خورد.
هدایت خواه بیان کرد:جه کسی گفته که حجاب مهم نیست؟ می‌گویند نباشد په اتفاقی می‌افتد، اتفاقا بسیار بزرگی به این واسطه رخ می‌داد یک تمدن نابود می‌شود، از همین تار مو‌ها کم کم بیرون باشد شروع می‌شود، برای نابودی اسلام و مسلمانان کتاب‌های متعددی نوشته شده است یکی از راه‌های نابودی را رها کردن چادر بیان کرده است.
وی‌گفت:وقتی استعمار میخواد وارد کشوری شود اولین اقدام تغییر لباس است، رضا خان اولین اقدامش تغییر لباس بود، این موضوع بسیار مهم است.

کوتاهی‌های بسیار زیادی در خصوص چگونگی ترویج حجاب داشتیم / برخی مدارس غیر انتفاعی برای جذب مشتری از ارزش های دینی کوتاه می آیند

این استاد دانشگاه ادامه داد : ما اهتمام لازم را برای ترویج حجاب انجام ندادیم و کوتاهی‌های بسیار زیادی در خصوص چگونگی ترویج حجاب داشتیم، بعد از انقلاب کار فرهنگی عمیق در خصوص پیامد‌های مثبت‌ها حجاب و پیامد‌های منفی بی حجابی کار نکردیم.
هدایت خواه گفت:در صدا و سیما چقدر کار کردیم؟ در سریال‌هایی که پخش می‌شود و فیلم‌های سینما چقدر به این موضوع پرداخت شده است؟ الگوسازی مناسب نداشتیم. امروز جوانان ما استدلال و دلایلی احکام دینی را می‌خواهند، تمامی دستورات دین آثار دنیوی و اخروی دارد جوان ما میخواهد چگونگی و دلیل آن را بداند ما باید در این زمینه آشنا باشیم
این استاد دانشگاه افزود: دشمن برای ترویج بی حجابی ده‌ها برابر ما هزینه می‌کند ما چیکار کرده ایم؟ باید کار عمیق فرهنگی انجام دهیم به شبهات پاسخ دهیم چند مسابقه و کار فرهنگی انجام داده ایم.
وی افزود: برخی مدارس غیر انتفاعی ما بخاطر داشتن مشتری بیشتر از برخی از ارزش‌های دینی کوتاه می‌آیند و در خصوص حجاب دانش آموزان خیلی کاری انجام نمی‌دهند چرا باید اینگونه باشد.
هدایتخواه در پایان گفت: حجاب که نباشد خانواده آسیب می‌بیند خانواده که آسیب ببیند جامعه آسیب می‌بیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار