از دیدگاه نقش، امید و اثرگذاری بر توسعه استان و شهرستان
در اینجا جدای از نقش بسیار مهم ورزش بر سلامت، نشاط، اجتماع، فرهنگ، و.. از زاویه دیگر قصد برسی تاثیر ورزش بر امید و اثرگذاری آن، از بعد توسعه و فرهنگ آن هم شناسایی ظرفیت های مهم استان و شهرستان را برسی میکنیم.
کد خبر: ۱۰۶۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲ 15 September 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید سعید پوش طی یادداشتی نوشت : بر کسی پوشیده نیست در دنیای مدرن امروز ، شناختن توانایی ها و پتانسیل های منطقه ای، شهری، استان و حتی کشوری با صرف هزینه های هنگفت تبلیغاتی ، عملیاتی ، مادی و لابی گری و.... صورت می گیرد و خواهد گرفت تا توجه مقامات کشوری و سرمایه گذاران را به خود جلب و ما را به شناختن پتانسیل ها در زمینه های، اقتصادی ، فرهنگی و ورزشی و صنعتی و نهایتا اهداف و توسعه پایدار و در تمام زمینه های ذکر شده برساند.

 

و اما گاهاً راه های کم هزینه ای که وجود دارد که هم مغفول مانده و هم با حداقل هزینه و صرفاً با توجه کردن و سرمایه گذاری در این حوزه ها با اثرگذاری چندصد برابری به نسبت هزینه های تبلیغاتی و مادی و... کارایی خواهد داشت که یکی از مهمترین این موارد ، سرمایه گذاری در بخش حوزه ورزش و فرهنگ می‌باشد.

 

تیم فراز بام دهدشت با مدیریت جناب آقای مجید پارسایی که نقش سرمایه گذاری را به نحو بسیار خوبی درک و شناخت بود و از دو دهه قبل با سرمایه گذاری و پرورش استعدادهای نهفته در حوزه ورزش و هندبال در این منطقه شروع کرد و با ثمره کار خویش در قالب تیم هندبال فراز بام دهدشت این تبحر و توانایی را به منصه ظهور گذاشت به طوری که نتیجه تلاش ها و سرمایه گذاری ایشان روی جوانان این شهرستان ایران را بعد از ۱۶ سال جهانی کرد، می بینیم که با توجه به عملکرد و قهرمانی تیم نوجوانان فرازبام دهدشت بصورت پیاپی نه تنها توجهات استان بلکه توجهات کشوری را به این منطقه و شهر جلب نموده اند به طوری که ، شاهد هستیم که تعداد زیادی از جوانان تیم ملی(۶نفر از ۱۸نفر) به نسبت جمعیت و شهرهای کشور ، در ترکیب تیم ملی هندبال نوجوانان ، از این تیم می باشند.

و حتی با همین اکثریت توانستند ایران را به نایب قهرمانی آسیا برسانند.

اما در اینجا قصد و هدف من از نقش فرازبام از دیدگاه دیگری است و آن کار فرهنگی با کمترین هزینه که آنهم شناسایی و جلب توجه مقامات کشوری در لوای تیم فرازبام دهدشت، به کهگیلویه بزرگ و دهدشت میباشد.

 

آری کهگیلویه بزرگ و به خاصه دهدشت از پتانسیل‌های اقتصادی و فرهنگی و گردشگری زیادی برخوردار است و دارای منابع غنی زیر زمینی و رو زمینی فراوانی است و شناسایی این حجم از پتانسیل های فرهنگی و اقتصادی و...به حجم و بودجه هنگفتی نیاز دارد که تیم پرافتخار فراز بام دهدشت با صرف اندک هزینه در قبال آن حجم از هزینه های گفته شده این مهم را انجام داد و هر روز بر این نقش می افزاید و امروز دهدشت را با نام فراز بام بر بام ورزش کشور می شناسند و فردا با نام های دیگر ، چه در بعد فرهنگی و گردشگری و چه در بعد اقتصادی.

 

 لازمه یادآوری کنم نمونه بارز این گونه اقدامات اثر گذار فرهنگی ورزشی را چند وقت قبل در پوشش همبستگی هنر و ورزش با حمایت از سد آب ریز توسط بچه‌ های این تیم در عکس تیم ملی هندبال نوجوانان میبینیم ، «اثر گذاری فرهنگی ورزشی و روانشناسی.

 

امیدوارم مسئولان استانی و کشوری نه تنها به این نکته مهم توجه نمایند بلکه از ظرفیت‌های ایشان و راهی که ایشان رفتند را حمایت کرده تا گهگیلویه بزرگ از این بن بستی که سالهای متمادی با آن دست و پنجه نرم می کند رهانیده و کلید توسعه با حمایت از ایشان و امثال ایشان زده و امید به جوانان این منطقه برای توسعه عمران آبادی، برگردد.

 

 در پایان به نوبه خودم و همشهریانم از آقای مجید پارسایی و همکارانشان در مدیریت تیم فرازبام تقدیر و تشکر می نمایم از طرفی سرپرستی هندبال منطقه 7 کشوری را به ایشان تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از خداوند منان آرزوی توفیقات بیشتر برای ایشان و تیم فرازبام را خواستارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار