خطاب به سنگربان کهگیلویه ای تیم ملی هندبال نوجوانان‌ ایران سید ماهان دولتخواه
ابتدائاً ظهور و بروز این پديده هندبال را به او، خانواده محترمش، جامعه ورزش کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد تبریک عرض می نمایم.
کد خبر: ۱۰۶۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 29 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد سید حسین رهی فعال سیاسی و اجتماعی در پی حضور مقتدرانه تیم ملی هندبال نوجوانان ایران و راه یابی به مسابقه فینال، پیامی خطاب به سنگربان کهگیلویه ای تیم ملی هندبال نوجوانان ایران سید ماهان دولتخواه نوشت.
متن پیام;

 

ابتدائاً ظهور و بروز این پديده هندبال را به او، خانواده محترمش، جامعه ورزش کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد تبریک عرض می نمایم.

بی شک، در ورزش چه انفرادی و چه تیمی، اول نباید بخوری و بعد باید بزنی.

در ورزش های انفرادی که برنده و یا قهرمان در میدان مبارزه مشخص می شود اولین توصیه مربی این است؛ مواظب باش و شش دانگ حواست را جمع کن که امتیاز ندی و سپس چنین و چنان کن (کُچ کردن) که امتیاز بگیری.

در ورزش های تیمی(گروهی) از فوتبال گرفته تا هندبال اصل بر گل نخوردن هست و تمامی مربیان حتی آنانکه سیستم تهاجمی دارند بر این اصل اتفاق نظر و تکیه دارند و معتقدند که؛ دروازبان کلیدی ترین بازیکن تیم است چراکه گل خوردن روحیه و شاید شیرازه ی تیم را بهم می ریزد 

بنابراین در چینش دفاع تیم مخصوصاً دروازبان حساسیت زیادی دارند و زیاد دیده شده است تیم هایی که دروازبان بزرگ و مطمئن دارند از نظر روانی بر حریف برتری دارند و حتی در خط حمله نیز از اطمینان خاطر بیشتری برخوردارند پتانسیل و ظرفیت عظیمی که سید ماهان دولتخواه دارد و سنگ بنای آن را برای هندبال کشورمان از رده نوجوانان شروع کرده و یقیناً در آینده از او بیشتر و بیشتر خواهیم شنید.

به یقین، و بنا بر اذعان کارشناسان و گزارش گران بازی های این دوره از مسابقات که خود نیز به نوعی کارشناس و خبره در هندبال هستند یکی از ارکان اصلی تیم ملی نوجوانان ایران که نقش اساسی در راهیابی به فینال داشته سید ماهان دولتخواه بوده است بخصوص درخشش خیره کننده اش در بازی نیمه نهایی که نظر همگان را به خود معطوف نمود.

دروازبان چالاک سرفاریابی تیم ملی ایران می گوید؛ حتی صورتم را در مقابل توپ قرار می دهم.

و این یعنی عشق و دفاع با تمام وجود.

او ضمن انگیزه و اراده پولادین، هدف گذاری ارزشمند و والایی هم دارد و در جهت بالابردن نام ایران و برافراشته شدن پرچمش بی نهایت در تلاش است.

قدر مسلم رسالت سنگین حراست از دروازه هندبال ایران تا سالیان متمادی بر دوش سید ماهان دولتخواه خواهد بود و به تعبیر درست گزارشگر بازی‌ها دروازه را قفل و زنجیر زده است.

راهیابی به فینال خود افتخار بزرگی است فارغ از هر نتیجه ای که در روز چهارشنبه هفته جاری رقم بخورد حائز اهمیت فراوان است اگرچه قهرمانی برازنده ی پنجه طلایی های ایران است.

مجددا این توفیق بزرگ را تبریک عرض می نمایم.

افتخارآفرینی و کسب سکوهای برتر برای هندبال ایران و فرازبام خائیز دهدشت را با معماری مهندس مجید پارسایی از خدای بزرگ خواهانم.

جام جهانی هندبال در کشور کرواسی در آواخر آبان ماه جاری را با درخشش مجدد و ان شاءالله قهرمانی تیم ملی ايران با حضور سید ماهان دولتخواه و چند کهگیلویه ای دیگر را به انتظار نشسته ایم.

ان شاءالله.

سید حسین رهی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار