تیم هندبال نوجوانان ایران در آخرین دیدار خود با درخشش ستارگان فرازبام خائیز دهدشت در رقابت‌های آسیا در مصاف با بحرین میزبان با نتیجه ۳۰ بر ۲۹ پیروز شد و علاوه بر کسب سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان به جمع ۴ تیم برتر آسیا رسید.
کد خبر: ۱۰۶۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۹ 27 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، تیم هندبال نوجوانان ایران در آخرین دیدار خود با درخشش ستارگان فرازبام خئیز دهدشت در رقابت‌های آسیا در مصاف با بحرین میزبان با نتیجه ۳۰ بر ۲۹ پیروز شد و علاوه بر کسب سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان به جمع ۴ تیم برتر آسیا رسید.

تیم ملی ایران با این برد و با ۶ امتیاز به عنوان تیم دوم گروهش راهی مرحله نیمه‌نهایی شد و سهمیه جهانی را نیز کسب کرد.
ملی‌پوشان ایران در دور گروهی این مسابقات با بحرین، هند، کره جنوبی و ازبکستان هم‌گروه بودند که مقابل کره جنوبی شکست خوردند اما مقابل هند، ازبکستان و بحرین به برتری رسیدند. اکنون ایران و کره جنوبی از این گروه به نیمه‌نهایی رسیده‌اند. 
در گروه مقابل نیز تیم‌های ژاپن، عربستان، قطر، امارات، عراق و کویت قرار داشتند که عربستان و ژاپن به نیمه‌نهایی رسیدند.
ملی‌پوشان ایران باید در نیمه‌نهایی مقابل عربستان به میدان بروند. 
تیم ملی هندبال نوجوانان ایران تاکنون دو بار به دیدار نهایی آسیا راه یافته که یک‌بار توانسته عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

نتایج دیدارهای تیم ملی هندبال پسران نوجوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا:
ایران ۲۴ – کره‌جنوبی ۲۹
ایران ۶۴ – هند ۱۴
ایران ۳۵ – ازبکستان ۲۳
ایران ۳۰ – بحرین ۲۹
امیرحسین مسعودنیا، مهدی دارینی، صابر حیدری، مهدی مرادی، هادی خواجه‌سلیمی، ایلیا گلی، ابوالفضل راه‌شناس، احمد آرام، علی حیدریان، امیرحسین کرمی، شایان فرشته‌نژاد، حسین حیدریان، امیرمحمد پورقاسمی، علی امیر یوسفی، امیر رشیدآبادی، ماهان دولتخواه، مهرشاد دانشی و امیرعباس زارعی ترکیب بازیکنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را تشکیل می‌دهند.
همچنین مجید پارسایی سرپرست، مجید رحیمی‌زاده سرمربی، مهدی اخوان به عنوان مدیر فنی، حمید ربانی‌کیا مربی، رضا سرسنگی ماساژور و محمد سیاوشی مربی دروازه‌بان به عنوان کادر فنی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور دارند.
نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا پسران نوجوان و انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ کرواسی، از ۲۹ مرداد تا ۹ شهریور به میزبانی منامه بحرین در حال برگزاری است. در این مسابقات ۱۱ تیم حضور دارند که در دو گروه رقابت می‌کنند.

گفتنی است در پایان این دیدار که با سرپرستی مجید پارسایی و درخشش ستارگان فرازبام خائیز دهدشت همراه بود و حسین کرمی ستارا باشگاه فرازبام خائیز دهد‌شت گل سی ام را زده و شایانه فرشته نژاد دیگر ستاره فرازبام بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار