نکته بسیار مهم احتمال سوء استفاده از آشفتگی های موجود در اداره کل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد پس از بازداشت مدیر و برخی پرسنل آن است که مسئولان استان به خصوص استاندار کهگیلویه و بویراحمد ،باید مراقب سوء استفاده احتمالی برخی فرصت طلبان از این وضعیت باشند !
کد خبر: ۱۰۱۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷ 29 December 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که در تصاویر فوق دیده می شود بخش هایی از پروژه جاده جدید در منطقه آب حیات شهرستان چرام است ، جاده معروف به "واریانت آب حیات" . پروژه ای که برای حذف پیچ های خطرناک این جاده طراحی و احداث شده است.
این پروژه پس از فراز و نشیب های زیادی که در طول دوره احداث خود شاهد بود ، بالاخره به پایان رسید و البته چند روز هم تردد از مسیر آن آغاز شد و دوباره بسته شد!
در روز تودیع و معارفه فرمانداران جدید و قدیم چرام ، فرماندار سابق از بسته شدن مجدد آن انتقاد کرد و خواستار افتتاح رسمی آن شد . فتاحی انتقادی تند به حوزه راهداری داشت و اظهار کرد : بیست و سه پیچ خطرناک در جاده آب حیات است که واریانت ان اماده است اما اداره راه اجازه افتتاح نمی دهد.
حال نکته بسیار مهم این است که اشکالات بسیاری در این جاده مشاهده می شود از جمله تصاویر منتشر شده که نشان می دهد با وجودی که هنوز تردد بر روی جاده صورت نگرفته است بخش هایی از آن به دلیل نشست ترک خورده است !
در قسمت ابتدایی ورود به این جاده هم یک پل احداث شده است که از خود پل تا جاده ارتفاع بسیار زیادی وجود دارد که این فاصله با مصالح راه سازی پر شده است اما به نظر می رسد استحکام چندانی ندارد و در صورت شروع بارش ها احتمال ایجاد مشکل زیاد است .
نکته بسیار مهم احتمال سوء استفاده از آشفتگی های موجود در اداره کل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد پس از بازداشت مدیر و برخی پرسنل آن است که مسئولان استان به خصوص استاندار کهگیلویه و بویراحمد ،باید مراقب سوء استفاده احتمالی برخی فرصت طلبان از این وضعیت باشند !
به نظر لازم است توفیقیان فرماندار چرام از همین ابتدا باید در اینگونه موارد با جدیت تمام وارد صحنه شود و اجازه تحویل این پروژه به راهداری را ندهد چرا که از هم اکنون مشخص است که به دلیل عدم رعایت استاندارد لازم پس از تحویل به راهداری ، هزینه های باز نگه داشتن آن بسیار سنگین خواهد بود و احتمال انسداد مجدد آن وجود دارد.
واریانت آب حیات
پروژه واریانت آب حیات قسمتی از جاده باغچه سادات ـ سرفاریاب یکی از خواسته‌ها و مطالبات اصلی شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ به ویژه شهرستان چرام است که یکی از مسیرهای اصلی این شهرستان‌ها به مرکز استان و حتی تهران و اصفهان است.
این پروژه به طول ۳ و یک دهم کیلومتر است و در دو فاز شروع به کار کرد که فاز اول این پروژه حدود یک هزار و ۸۰۰ متر می باشد و بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فاز اول این پروژه در مرحله لایه زیر اساس ، لایه اساس (Base) می باشد که بعد از اتمام این مراحل در آینده نزدیک اماده آسفالت خواهد شد.
با اجرای این واریانت حدود ۲۳ پیچ خطرناک حادثه خیز این محور حذف می‌شود.
مبلغ قرارداد این قطعه ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می باشد.
جلسه ساماندهی و تعیین تکلیف پروژه راه های کهگیلویه بزرگ با حضور سردار عدل هاشمی پور نماینده وقت مجلس ، معاونت امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرماندار کهگیلویه و مدیران شهرستانی راه و بنیاد مسکن در محل فرمانداری کهگیلویه در تاریخ  24 آبان 97 برگزار شد که در این نشست مقرر شد ادامه کار واریانت جاده آب حیات با هماهنگی اداره راه و معاونت عمرانی استاندار بوسیله پیمانکار آغاز گردد.
این پروژه مسیر کار خود را ادامه داد و بعد از وقفه هایی که گاهی پیش می آمد در مسیر رو به جلو پیش می رفت .
در دوره نماینده فعلی بازدیدی از این پروژه صورت گرفت اما پس از مدتی معاون عمرانی فرماندار چرام از انحراف اعتبار این پروژه به پروژه های دیگر سخن گفت که البته علی شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت استان در واکنش با انتقاد از سخنان معاون عمرانی فرمانداری چرام در راستای هزینه اعتبار این طرح در پروژه های دیگر بیان کرد: محورباغچه سادات سرفاریاب از پرویژه های ملی و اعتبار آن قابل تغییر نیست.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هم اکنون بحث مهم درخصوص این پروژه دقت در شرایط بهره برداری آن است و اگر قرار باشد با نفایص موجود تحویل راهداری شود بی شک مشکلی که از این جاده حل نمی شود ، بر مشکلات هم افزوده می شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار