ايران شرايط توليد رقابتي فولاد را دارد

مدير رويدادهاي متال بولتن گفت: ايران از شرايط توليد رقابتي مواد معدني و فولاد برخوردار است.
کد خبر: ۹۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 23 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، لوک گيبسون که در حاشيه نخستين همايش متال بولتن با خبرنگاران در جزيره کيش سخن مي گفت تصريح کرد: ايران با توجه به وجود نيروي انساني ماهر، انرژي مورد نياز و مواد معدني شرايط لازم براي توليد محصولات صنايع معدني از جمله فولاد را دارد.
 
وي با مقايسه کنفرانس برگزار شده در چين و ايران اظهار داشت: ايران آينده بهتري نسبت به ديگر کشورهاي منطقه براي توسعه معدن و صنايع معدني در اختيار دارد.
 
مدير رويدادهاي متال بولتن درباره آينده سرمايه گذاري در بخش معادن و صنايع معدني ايران اظهار داشت: با لغو تحريم ها شرايط شفاف تر و زمينه مناسب تري براي سرمايه گذاري فراهم خواهد شد و پس از آن ميتوان تحليل دقيق تري دراين باره ارايه داد.
 
گيبسون اظهار داشت: به رغم آشفتگي در بازارهاي جهاني در حوزه عرضه و تقاضا، ايران به سبب در اختيار داشتن برنامه هاي رشد اقتصادي، از شرايط مناسبي براي مصرف مواد و توليدات معدني برخوردار است.
 
وي در عين حال به وضعيت بازار جهاني مس اشاره کرد و گفت: با کاهش توليد مس در جهان و تعطيلي تعدادي معدن مس از سوي شرکت گلنکور به زودي بازار جهاني شاهد برگشت قيمت توليدات مس خواهد شد. 
 
گيبسون درباره بازار سنگ آهن و حضور بازيگران جديد در اين بخش گفت: شرکتهاي بزرگ اين حوزه از جمله ريوتينتو و بي.اچ.بي بيليتون با زيرساخت هايي که ايجاد کرده اند به سمت رقابت بيشتر پيش خواهند رفت. 
 
وي ادامه داد: به زودي تقاضا براي سنگ آهن و زغال سنگ افزايش مي يابد و در اين ميان زغال سنگ آينده مناسبي را خواهد داشت.  
 
مدير رويدادهاي متال بولتن در پايان سخنانش خبر داد که پس از اين همکاري با ايميدرو در بخش آهن و فولاد، متال بولتن برنامه اي نيز براي بخش آلومينيوم و ديگر فلزات پايه در ايران پيش رو دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار