هزار اصله نهال صنوبر در نهالستان اراک تولید شد

رئیس اداره جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۳۰۰ هزار اصله نهال صنوبر امسال با هدف توسعه زراعت چوب در نهالستان اراک تولید شد.
کد خبر: ۹۷۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴ 17 July 2021

به گزارش تابناک مرکزی محسن چقایی افزود: این نهال‌ها در اراضی کشاورزی شهرستان‌های شازند، خمین و خنداب استان مرکزی که از آب مناسب برخوردار هستند، کشت شده است.

وی ادامه داد: کشاورزان برای نوبت جدید زراعت چوب می‌توانند به منظور بهره‌مندی از نهال‌ها فصل پاییز به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان مرکزی مراجعه کنند و در صورت دارا بودن آب مناسب و عقد قرارداد، نهال‌ها اسفندماه در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره  جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآور شد: ۳۰۰ هزار اصله نهال صنوبر نیز سال گذشته در راستای توسعه زراعت چوب در اراضی کشاورزی پس از عقد قرارداد و انجام کارکارشناسی به صورت رایگان در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت.

چقایی، توسعه زراعت چوب در اراضی ملی استان مرکزی را از جمله برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز آبی نهال صنوبر و کمبود آب در اراضی ملی، دریافت پساب فاضلاب از تصفیه‌خانه شهرستان اراک برای کشت این نهال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی ادامه داد: پیگیری لازم در راستای دریافت پساب فاضلاب و توسعه زراعت چوب در استان مرکزی و شهر اراک با دستگاه‌های مربوطه انجام شده‌ است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار