تکنولوژی آی‌تی ایران در حال رشد است / اتصال 25 هزار روستا به اینترنت

کد خبر: ۹۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 16 September 2015
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه به‌زودی معماری و قیمت آی‌تی تغییر پیدا می‌کند، گفت: دانش و تکنولوژی آی‌تی ایران در حال رشد است.
خبرگزاری فارس: تکنولوژی آی‌تی ایران در حال رشد است / اتصال 25 هزار روستا به اینترنت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نصرالله جهانگرد عصر امروز در جمع فعالان آی‌تی گیلان این استان را نقطه کانونی پر ظرفیت در بحث آی‌تی خواند و اظهار کرد: گیلان شرکت‌هایی با درک بالا با بخش صنعتی قوی دارد.

وی با بیان اینکه انسجام صنفی رایانه‌ای خوبی در گیلان وجود دارد، افزود: گیلان می‌تواند در عرصه‌های بین‌المللی فعالیت داشته‌باشد.

جهانگرد با بیان اینکه از برنامه دوم توسعه کشور تاکنون آی‌تی روند خوبی را طی کرده‌است، افزود: در این مدت به برنامه یکپارچه توسعه آی‌تی رسیده‌ایم.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات، برنامه‌ریزی در عرصه آی‌تی را سبب بستر توسعه دانست و گفت: امروز 80 بند آی‌تی در راهبرد نظام آمده‌است.

وی بر جذب دانش و تکنولوژی تاکید کرد و و یادآور شد: نگاه تخصصی در زمینه آی‌تی حائز اهمیت است و نظام صنفی رایانه باید چتر حمایتی در این زمینه باشد ضمن اینکه حوزه آی‌سی‌تی ظرفیت نخبگی ایران را می‌سازد.

جهانگرد از ارائه فعالیت‌های آی‌تی به بخش‌خصوصی در هیئت دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: حوزه آی‌تی باید استانی انجام شود و استانداران تلاش بیشتری داشته‌باشند.

وی با اشاره به اینکه از امسال بودجه آی‌تی مستقل شده و درخواست آن پذیرفته شده‌است، یادآور شد: مخابرات بار بزرگی برای توسعه به‌عهده دارد اما به بازار رقابتی اعتقاد داریم و برخی استان‌ها از موفقیت خوبی برخوردار هستند.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات بر ضرورت ایجاد نهادهای قدرتمند بخش‌خصوصی در حوزه آی‌سی‌تی تاکید کرد و متذکر شد: 30 درصد «هاست‌های» کشور کاهش پیدا کرده و به‌زودی معماری و قیمت آی‌تی تغییر پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خدمات دستگاه‌ها در حال احصا است، خاطرنشان کرد: به‌زودی شناسنامه خدمات دستگاه‌ها ارائه می‌شود.

جهانگرد تکنولوژی و دانش آی‌تی کشور را در حال رشد دانست و یادآور شد: امسال اتصال 25 هزار روستای کشور به اینترنت برنامه‌ریزی شده‌است.

وی متذکر شد: تلاش می‌کنیم پست‌بانک به عنوان بانک عامل برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های آی‌تی معرفی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار