معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور عوان کرد:

حل‌مشکل‌حاشیه‌نشینی‌بابرطرف‌کردن‌مشکلات‌روستاییان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: تا زمان حل مشکل روستاییان، مشکل حاشیه‌نشینی هیچ شهری حل نمی‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 15 September 2015
سید ابوالفضل رضوی در چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر که در محل دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: 48 درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در روستاهای کشور حضور دارند که از این تعداد 28 درصد جمعیت ایران را در بر می‌گیرد لذا 52 درصد کانون‌ها هم در شهرها هستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور افزود: معنا و مفهومش این است که روستاییان به توسعه فرهنگی اجتماعی و سیاسی توجه زیادی دارند، لذا باید گفت نرخ مشارکت مردم روستا و عشایر در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری بالای 90 درصد بوده است.

وی بیان کرد: روستاییان و عشایر بر خلاف آنچه که گفته می‌شود هم مشارکت‌پذیر هستند و هم در اداره کشور مسئولیت دارند، اما یک مشکل وجود دارد که آن این است نظام برنامه‌ریزی کشور بعد از پیروزی انقلاب تغییر و تحول زیادی نداشت و چون این نگاه حاکم بر برنامه‌ریزان کشور حاکم بود مشکلات زیادی باقی ماند.

وی عنوان کرد: اکثر علما و دانشمندان و نخبگان روستایی هستند و باید گفت روستاها متاسفانه مظلوم واقع شده و مغفور مانده است، باید آستین را بالا زد و با روش منحصر به فردی که امام راحل انقلاب را به پیروزی رساند روستاها را به توسعه مطلوب برسانیم لذا غیر از آن روش هم نمی‌توانیم به توسعه ملی دست یابیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور، تصریح کرد: هیچ کشور پیشرفته‌ای وجود ندارد که روستای توسعه یافته نداشته باشد و باید گفت در هیچ جای دنیا آن را مشاهده نمی‌کنید، سال گذشته در سفر هیئت دولت به مشهد، رئیس‌جمهور یکی از دستورات کار دولت را حل معضل حاشیه‌نشینی شهر مشهد اعلام کرد لذا اعلام می‌کنم مشکل حاشیه‌نشینی هیچ شهری حل نمی‌شود تا زمانی که مشکل روستاییان حل شود.

رضوی با تاکید بر اینکه 60 درصد کارتن خواب‌ها در تهران روستاییان هستند، خاطر نشان کرد: توسعه پایدار زمانی اتفاق می‌افتد که مردم در آن نقش داشته باشند با این نگرش مردم در ایجاد انقلاب سهیم بودند و اگر مردم سهیم نبودند انقلاب به پیروزی نمی‌رسید و یا امکان پیروزی در جنگ وجود نداشت بر این اساس در مسئله اقتصاد که رهبری بر آن تاکید دارند بحث اثرسازی تعیین‌کننده قدرت ما در برابر همه ابر قدرت‌هاست و خواستگاهش روستا و عشایر است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور یادآورشد: روستاها انواع تولیدات را در خود دارد به طوری که روستا وقتی صنایع دستی دارد می‌تواند بر بازار صنایع دستی چینی غلبه کند همچنین باید به اقتصاد روستا توجه کنیم، ما طرحی ارائه کرده‌ایم و معتقدیم هر روستا باید شغلی ایجاد کند که جامعه پایدار داشته باشد با این نگرش رشد اقتصادی کشور محقق می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار