رفع تصرف۷ هزار هکتاراز اراضی ملی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: در ۸ سال اخیر ۷ هزار هکتار از عرصه‎های ملی در همدان رفع تصرف شد.
کد خبر: ۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴ 02 March 2015

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: در ۸ سال اخیر ۷ هزار هکتار از عرصههای ملی در همدان رفع تصرف شد.

به گزارش تسنیم ؛ محمدرضا همتی گفت: از سال ۸۵ تاکنون ۷ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی که به تصرف غیر درآمده بود براساس آرا صادره از محاکم قضایی و دستور ویژه دادستان رفع تصرف و خلع ید شده است.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از عرصههای ملی یکی از وظایف اصلی منابع طبیعی در استان همدان محسوب میشود، افزود: ارزش ریالی این اراضی رفع تصرف شده در استان همدان نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان است.

همتی با اعلام اینکه امسال نیز روند رفع تصرف عرصه‌ های ملی ادامه داشته است، تاکید کرد: امسال نیز ۳۹۵ هکتار در قالب ۲۹۸ پرونده رفع تصرف شده و به مالکیت دولت بازگشته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان درباره اقدامات آبخیزداری در استان همدان نیز گفت: از سال ۸۵ تاکنون در ۲۶۸ هزار هکتار از عرصه‌های ملی استان اقدامات آبخیزداری انجام شده که ۹ هزار هکتار مربوط به امسال بوده است.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات آبخیزداری در استان به تخصیص اعتبارات موردنیاز بستگی دارد، گفت: در صورت تخصیص کامل اعتبارات این بخش پیش ‌بینی می‏شود سالانه در ۳۰ هزار هکتار از عرصههای ملی عملیات آبخیزداری اجرایی شود.

همتی با اعلام اینکه امسال ۷ میلیارد اعتبار برای منابع طبیعی استان همدان در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون ۶۳ درصد از این میزان تخصیص یافته و امیدواریم تا پایان سال به طور کامل تخصیص یابد.

وی با اشاره به اینکه احتمال کوچ ‌زودرس عشایر به استان در سال آینده وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر به سبب کمبود علوفه، وجود ریزگردها و کمبود بارش عشایر با مشکلات عدیدهای روبهرو هستند که احتمال کوچ زودرس آنها به استان همدان را افزایش داده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با اعلام اینکه مراتع استان همدان زودتر از ۱۵ اردیبهشت ماه آمادگی لازم برای چرا را ندارد، گفت: کوچ عشایر باید به گونهای مدیریت شود تا مراتع استان همدان با آسیب روبهرو نشوند.

وی با بیان اینکه سختگیری در ورود عشایر برای حفظ مراتع برای چرای دام آنهاست، تاکید کرد: با این همه سختگیری باز شاهد ورود  زودهنگام عشایر به استان هستیم که این امر سبب تخریب مراتع به صورت دائمی می‎‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار