آماده باش تمامی پایگاه‌های اورژانس البرز به خاطر آلودگی هوا

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: در هفته اخیر ۳۰ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن راهی بیمارستان شدند.
کد خبر: ۹۲۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 03 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» مهرداد بابایی اظهار کرد: تکنسین‌های اورژانس البرز در هفته گذشته  به ۱۶ ماموریت با تشخیص مسمومیت با گاز co نیز اعزام شدند.

وی ادامه داد: این حوادث در مجموع ۳۰ مصدوم داشت که به بیمارستان منتقل شدند و خوشبختانه هیچ یک جان خود را از دست ندادند.

این مسئول در ادامه با اشاره به بالا بودن سطح آلاینده‌های هوای استان و مواجهه با وارونگی دما اظهار کرد: تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی البرز در آمادگی کامل به سر می‌برند.

بابایی اضافه کرد: کارشناسان فوریت‌های پزشکی علاوه بر ارائه خدمات به بیماران و مصدومین گوناگون از جمله بیماران کرونایی، در این روزها به شهروندانی که در اثر آلودگی هوا دچار مشکل شده اند نیز خدمت رسانی می‌کنند.

وی توضیح داد: به شهروندان و به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه می‌شود از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز پرهیز کرده و تا حد امکان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز گفت: استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری های تنفسی از جمله آسم و عفونت‌های تنفسی را در بین کودکان و گروه‌های حساس افزایش می‌دهد.

وی افزود: گروه‌های پر خطر شامل سالمندان، کودکان، خانم های باردار و بیماران با بیماری های زمینه ای قلبی، تنفسی و ضعف سیستم ایمنی هستند.

بابایی گفت: به منظور کاهش اثرات ناشی از آلودگی هوا استفاده از تغذیه سالم خصوصا میوه سبزیجات تازه و شیر لبنیات می تواند موثر باشد همچنین  شهروندان حتما از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار