استاندار آذربایجان شرقی:

فعالیت‌های صنعتی، منوط به رعایت مسائل زیست محیطی است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهم کارخانه کاوه سودا در اقتصاد استان، گفت: توجه به رعایت مسائل زیست محیطی در ایجاد، فعالیت و توسعه تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی استان ضروری است.
کد خبر: ۹۲۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 09 December 2020

 استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهم کارخانه کاوه سودا در اقتصاد استان، گفت: توجه به رعایت مسائل زیست محیطی در ایجاد، فعالیت و توسعه تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی استان ضروری است.

به گزارش تابناک تبریز،محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی مسایل کارخانه کاوه سودا که در محل استانداری برگزار شد، گفت: شهرستان مراغه از جمله معدود شهرستان‌های استان است که باغ شهری خود را در کنار حرکت به توسعه صنعتی حفظ کرده است.

وی بیان کرد: این شهرستان به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرستان‎های استان، نقش مهمی در توسعه و شکوفایی اقتصادی استان دارد که امیدواریم از این پس نیز بتواند به همت مردم غیور و مسئولان با همت خود به نقش خطیر خود ادامه دهد.

وی با قدردانی از تلاش‌های کارخانه کاوه سودا در ایجاد اشتغال برای جوانان، اظهار کرد: هر فعالیت صنعتی در دنیا، برخی آسیب‌های زیست محیطی نیز دارد و بر این اساس تمامی مسئولان باید برای از وارد شدن صدمه به محیط زیست جلوگیری کرده و از یافته‌های جدید علمی در این زمینه استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در همین راستا ادامه داد: کارخانه کاوه سودا از جمله کارخانه‌های مطرح استان است که توانسته نقش بسیار موفقی در توسعه صادرات غیرنفتی، اشتغالزایی و قطع وابستگی به خارج از کشور داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش تیم علمی و تخصصی دانشگاه تبریز در مطالعه زیست محیطی موضوع آلایندگی کارخانه کاوه سودا قدردانی کرد و افزود: مطالعات تیم تخصصی دانشگاه تبریز در مورد آلایندگی کاوه سودا از جمله بهترین و تخصصی‌ترین مطالعات پژوهشی است.

وی افزود: برخی مجوزهای فعالیت این شرکت در سال‌های گذشته و بدون توجه به مسائل زیست محیطی، صادر شده است و ما وارث تصمیمات مدیران گذشته استان هستیم؛ با این وجود از هیچ تلاشی برای کاهش و رفع آلایندگی از کاوه سودا دریغ نکرده و نمی‌کنیم.

انتقال پساب تصفیه شده کارخانه کاوه سودا و همچنین فعالیت واحدهای توسعه این کارخانه مشروط بر اخذ مجوزهای زیست محیطی از جمله مباحق مورد بررسی در این جلسه بود

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار