کرونا در کمین دورهمی‌های شب یلدا

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیشترین مبتلایان مربوط به دورهمی ها است.
کد خبر: ۹۲۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳ 07 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: تنها چند روز مانده به بلندترین شب سال و متاسفانه تب و تابی در میان برخی از مردم این استان شکل گرفته و در تدارک برپایی این شب هستند.
وی اظهار داشت: امسال وضعیت به شکل دیگری است و باید بلندترین شب سال به بلندای مهربانی باشد، در یلدا رسم بر این است تا بلندترین شب سال در کنار بزرگتر‌های فامیل و تکریم آن‌ها سپری شود و باید امسال ادای احترام و صله رحم با این افراد متفاوت باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: متاسفانه ویروس کرونا این روز‌ها مهمان ناخوانده تمامی مراسم، مهمانی و دورهمی‌ها شده و بیشتر نیز بزرگتر‌های فامیل که سن و سالی نیز از آن‌ها گذشته را نشانه گرفته است، بنابراین مهمترین مسئله‌ای که امسال باید مورد توجه همه باشد، حفظ سلامتی تک تک افراد خانواده و فامیل است.
وی افزود: همچنان بیم می‌رود تا کرونا تحت تاثیر برخی عادی ‌انگاری ها، پیک زمستانه هم داشته باشد، بنابراین همچنان باید در برابر کووید۱۹ هوشیار بود.
دکتر جمالیان با اشاره به اینکه امسال قرار است یلدایی کرونایی را بگذارانیم، یادآورشد: یلدایی که بتوان خاطره اش را سال ها بعد نقل کرد و شاد بود از اینکه در یلدای ۱۳۹۹ کسی را به خاطر کرونا از دست ندادیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: با توجه به اجرای دو هفته ای محدودیت ها در مرکز استان و اکثر شهرستان ها، سیر نزولی بیماری کووید۱۹ در استان خوشبختانه همچنان ادامه دارد، اما واقعاً نگران آیین‌های پیش‌رو از جمله شب یلدا هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار