سوءاستفاده از اعتماد فامیلی عامل سرقت کارت بانکی

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری خانمی که با سوء‌استفاده از اعتماد یکی از اقوام خود اقدام به برداشت غیرمجاز از کارت بانکی وی کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 31 October 2020



به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ "احسان آنقی "در تشریح این خبر افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر برداشت ۳۲ میلیون و ۵۰۰هزار ریال از حساب بانکی وی توسط فردی ناشناس موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی یادآورشد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد برداشت غیر مجاز از این شهروند اراکی توسط یک دستگاه POS از یک طلا فروشی در اراک انجام شده است .
این مقام انتظامی اظهار داشت: در ادامه تحقیقات پلیس متهم که از اقوام شاکی می باشد شناسایی و به پلیس فتا استان مرکزی احضار شد.
سرهنگ " آنقی " با اشاره به اعتراف متهم به برداشت ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از حساب شاکی از طریق خرید طلا با سوء استفاده از اعتماد شاکی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بيان اینکه هرگز کارت بانکی و رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید، به شهروندان توصیه کرد: رمز اول و دوم کارت‌های بانکی خود به ویژه رمز اینترنتی آن را به صورت دوره‌ای تغییر دهید تا در صورت مفقود شدن یا سرقت مورد سوء‌استفاده قرار نگیرد.
سرهنگ آنقی یادآور شد: سرویس پیامکی تراکنش‌های بانکی خود را فعال کنید تا از هر‌گونه برداشت و واریزی به حساب‌های بانکی خود مطلع شوید تا در صورت برداشت غیرمجاز در اسرع وقت بتوانید مانع از برداشت‌های غیرمجاز دیگر شوید.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: در پایان از هم‌وطنان درخواست می کنم در صورت مواجهه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www. cyberpolice.ir بخش تماس با ما با پلیس فتا در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار