مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

معافیت مالیاتی سمن‌ها و خیریه‌ها/ اطلاعات پرداخت‌های حمایتی را ثبت کنید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: سازمان های مردم نهاد و خیریه ها در صورت ثبت اطلاعات پرداخت های حمایتی مشمول معافیت مالیاتی می شوند.
کد خبر: ۹۱۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۸ 26 October 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، مهرداد جهاندیده با بیان این مطلب افزود: براساس بند ح تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کشور، تمامی دستگاه‌های موضوع ماده(۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند مکلفند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی صرفاً از طریق حواله‌های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند.
وی ادامه داد: با اجرای بند ح تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کشور، نقشی موثر در ارتقای شفافیت عملکرد موسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد را خواهد داشت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه اظهار داشت: موسسات خیریه در تمامی کشورها از ارکان بخش رفاه اجتماعی به شمار می‌روند و با این وجود، در صورت نبود نظارت مناسب و دقیق، امکان استفاده از عنوان خیریه برای پولشویی و فساد محتمل است که موجب سلب اعتماد عمومی به خیریه‌ها می‌شود.
جهاندیده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول پیگیری موضوع معافیت مالیاتی سازمان های مردم نهاد در صورت ثبت اطلاعات پرداخت های حمایتی است، این مؤسسات و سازمان ها در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند سوالات بوجود آمده خود را به آدرس پست الکترونیکی ngo@mcls.gov.ir ارسال تا همکاران در وزارت متبوع، در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی اقدام لازم را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار