کشت توام ماهی و برنج در ۱۸۷ هکتار اراضی آستانه اشرفیه اجرا شد

کد خبر: ۸۹۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 08 September 2020

 

 

حسن قاسمپور روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اینکه تعداد ۱۵۰ نفر از کشاورزان این منطقه اجرای این طرح را امسال همزمان با شروع  نشاء برنج  آغاز کرده اند افزود: در اجرای این طرح انواع ماهیان گرم آبی شامل بیگ هد ، آمور ، فیتوفاگ و کپور در اراضی این شهرستان تولید می شود.

وی،  زمان برداشت ماهیان گرم آبی در این طرح را اوایل آذرماه اعلام  و خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال حدود ۲۲۵ تن از ماهیان گرم آبی در این شهرستان تولید و به بازارهای مصرف عرضه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ماهیانی که در این طرح پرورش می یابند با تغذیه کرم های ساقه خوار و برگ خوار موجب کاهش جمعیت آنها می شوند افزود: مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج، کاهش مصرف کود و سم کشاورزی ، تولید محصولات ارگانیک ، افزایش تولید در واحد سطح ، بالا بردن توان اقتصادی کشاورزان از اهداف طرح کشت توام برنج و ماهی است.

به گفته قاسمپور ، این شهرستان از کانون های اصلی اجرای طرح کشت توام برنج و ماهی در استان گیلان بوده و همه ساله با استقبال خوب کشاورزان روبرو می شود.

رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه یادآور شد: این طرح به عنوان یکی از سیاست های مهم شیلات ، سال گذشته در ۱۸۲ هکتار از اراضی این شهرستان به اجرا رسیده است.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی زیر کشت برنج است.

این شهرستان در شرق استان گیلان واقع می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار