مدیریت واحد شهری تحولات مناسبی را رقم می‌زند

استاندار اردبیل گفت: مدیریت واحد شهری حلقه گمشده‌ای است که باید در ارتقای ارائه خدمات به هموطنانمان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶ 05 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در نشست اعضای شوراهای استان و شهرستان که با حضور رئیس شورای عالی استان‌های کشور در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: شورا و اعضای فعال این مجموعه ظرفیتی بزرگ و عظیم در کشور هستند که بر اساس اصول مترقی قانون اساسی باید در راستای توانمندی و تقویت روزافزون از حرکت‌ها و توانمندی‌های آنها بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

وی گفت: ما از ظرفیت 117 هزار نفری اعضای شوراها به عنوان منتخبان مردم در نواحی شهری و روستایی می‌توانیم در مسیر توانمندسازی بیشتر استفاده کرده و حرکت‌های اساسی و زیربنایی در ایجاد رضایتمندی بیشتر در مردم انجام دهیم.

رئیس شورای اداری استان یادآور شد: ما اعتقاد راسخ به این ظرفیت و نقش‌آفرینی شوراها داریم و قطعا در حمایت از آنها بیش از گذشته تلاش جدی و اساسی را انجام می‌دهیم.

خدابخش تصریح کرد: آنچه در این مجموعه باید مورد توجه قرار گیرد به عنوان یک حلقه گمشده بحث مدیریت واحد شهری است که اگر همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در این باب پای کار بیایند مشکلات و نارسایی‌های زیادی برطرف خواهد شد.

وی ضرورت گسترده شدن دامنه اختیارات شوراها و شهرداری‌ها را با تفویض اختیار به نفع شهروندان و توسعه شهری بیان کرد و افزود: در این زمینه امیدواریم این امر در برنامه ششم توسعه طرح مدیریت واحد شهری مصوب شده و زمینه اجرایی آن فراهم آید.

استاندار اردبیل با بیان اینکه شرح وظایف و اختیارات شوراهای شهرها، روستاها و بخش‌ها به شکل قانونی معین نشده است، ادامه داد: اگر این شرح وظایف روشن و مشخص نباشد تاثیرگذاری کار آنها درست و مناسب اتفاق نمی‌افتد.

خدابخش با بیان اینکه زمانی شورا می‌تواند تاثیرگذار بوده و مناسب حرکت کند که محدوده اختیارات و دامنه مسئولیت آن معین و مشخص باشد، عنوان کرد: در این راستا باید توسعه و عمران شهرها و روستاها با رویکرد مناسب مورد توجه قرار گیرد که شوراها می‌توانند در این زمینه به شکل عملی نقش‌‌آفرینی کنند.

این مسئول از رئیس شورای عالی استان‌های کشور خواست تا در این زمینه و شفاف‌سازی وظایف و اختیارات شوراها با تلاش و جدیت بیشتر ورود پیدا کرده و وارد کار شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار