کلاهبرداری سایبری با عنوان انجام امور خیرخواهانه

کد خبر: ۸۹۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 30 August 2020

 

پلیس فتای گیلان هشدار داد: در ماه محرم مراقب سودجویان فضای مجازی باشید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پلیس فتای استان گیلان در خصوص اپلیکیشن‌های نذری‌یاب و لینک‌های جعلی پرداخت نذورات در فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ ایرج پورمستمند، رئیس پلیس فتای استان گیلان گفت: با توجه به ماه محرم و شیوع بیماری کرونا در کشور اپلیکیشن‌هایی تحت عناوین مختلف مانند نذری‌یاب، پرداخت نذورات و ... در فضای مجازی با هدف سرقت اطلاعات و برداشت وجه از حساب شهروندان در حال انتشار است.

او افزود: توجه نکردن شهروندان به هشدار‌های پلیس و ناآگاهانه عمل کردن افراد در فضای مجازی باعث می‌شود عمل خیرخواهانه آن‌ها در این فضا باعث شکل‌گیری یک کلاهبرداری سایبری شده و خودشان یا دیگران در این میان زیان ببینند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: شهروندان برای پرداخت نذورات خود، به هیچ وجه از لینک‌ها و صفحات مجازی با تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند.

سرهنگ پورمستمند تصریح کرد: خیران برای برای انجام امور خیرخواهانه و پرداخت نذورات و کمک‌های نقدی خود به نیازمندان، از طریق موسسات یا نهاد‌های رسمی معرفی شده از سوی رسانه‌های معتبر مانند صدا و سیما اقدام کنند.

او همچنین از هموطنان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مجرمانه، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار