موجودیت و هویت شیعه به وجود غدیر است

کد خبر: ۸۸۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱ 31 July 2020
حجت الاسلام راشدی نوری با بیان اینکه موجودیت و هویت شیعه به وجود غدیر است گفت: غدیر سند افتخار و مظلومیت شیعه است.
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه سرا، حجت الاسلام محمدمهدی راشدی نوری در خطبه های نماز عید قربان اظهار کرد: عیدقربان بخاطر موفقیت و پیروزی پیامبر بزرگ خدا جناب ابراهیم خلیل در آزمایش های متعددالهی، عیدشده است.


امام جمعه صومعه‌سرا افزود: در این روز هم تعبد است و هم تسلیم و رضامندی و هم پیروزی در امتحان های مهم وسنگین، آنقدر مهم است که خداوند نام ابراهیم واسماعیل را بهخاطر آن با مناسک حج، جاودانه و ابدی کرد.


وی گفت: درباره حضرت ابراهیم حرفهای زیادی است اما یک نکته که در قرآن آمده است اینکه فرمود: اِذجاءَ رَبّهُ بِقَلبِِ سَلیمِِ یعنی بیاد بیاور زمانی را که ابراهیم با قلب سلیم  به پیشگاه پروردگارش آمده است.


حجت الاسلام راشدی نوری تصریح کرد:  قلب سلیم یعنی قلب منزه و پاک از شرک و کفر، یعنی قلب منزه از کینه ونفاق و گناه، یعنی قلبی خالی از عشق و وابستگی از دنیا و یعنی قلبی که جز خدا چیزی درآن نباشد چنانچه امام صادق فرمود:القلب السلیم الذی یلقی ربه ولیس فیه احدسواه، دلی که ازهرگونه عیب وبیماری پاک باشد، نرم و باعطوفت است و در مقابل حق تسلیم و انعطاف پذیر است و نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت نیست ،مهربان و دلسوز است. 


امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: امروز آن انسان و مسلمانی که از دل مهربان نسبت به همنوعانش برخوردار باشد و در گرفتاری ها و آسیب های معیشتی و زندگیشان همراهی کند و به کمک آنان بشتابد، چنین کسی ازقلب سلیم برخوردار است.


وی با اشاره به اینکه روز جمعه است اما به خاطر اهمیت عید قربان و نمازعید، نمازجمعه خوانده نمی شود اظهار کرد: شاید یک حکمتش این باشد که در این روز ابراهیم هم اوج اطاعت و بندگی اش را نشان داده است و هم در یک امتحان بسیار سخت سرافراز شده است و سنتی را به جا گذاشت که دل بسیاری از خانواده ها و انسان های نیازمند را شاد و خوشحال کرده و درطول تاریخ همواره هرسال این عمل خیر ادامه دارد.


حجت الاسلام راشدی نوری اظهار کرد: رسول خدا فرمود: گوشت قربانی را به بینوایان و نیازمندان بدهید تا آنها نیز به وسعت و نوا برسند، لذا کسانی که قربانی می کنند هم به نیت خود و خانواده و هم به نیت آن کسانی که توانایی ندارند قربانی کنند.


امام جمعه صومعه‌سرا افزود: اسلامی که اینقدر به نیازمندان توجه دارد و آنان را شریک در مال ثروتمندان می داند، چقدر ننگ است که در جامعه دینی کسی به خاطر ناداری، کلیه اش را بفروشد تا مخارج زندگی اش را تامین کند و یاخدای نکرده تن به خودفروشی بدهد، در جامعه ای که عده ای از سیری و زیادی بمیرد و جمعی به خاطر گرسنگی ونداری بمیرند، این جامعه، اسلامی ودینی نیست. 


وی گفت: درجامعه ای که صاحب خانه به خاطر اینکه مستاجر توان پرداخت اجاره بها را ندارد و او را از خانه بیرون و آواره اش کند جامعه اسلامی نیست، مگر امیرالمومنین نفرمود: اگر انسان از  غصه بمیرد سزاوارش است. 


حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: روز چهارشنبه ۱۵ذی الحجه ولادت با سعادت امام هادی(ع ) است، از آنحضرت دو گنجینه مهم به یادگار مانده است، زیارت جامعه کبیره که یک دائره المعارف بزرگ شیعه است و زیارت غدیریه که سند مهم عظمت غدیر است.

 

امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد:  در آستانه عید سعید غدیر و در دهه ولایت و امامت قرار داریم، موجودیت و هویت شیعه به وجود غدیر است.

 

وی با بیان اینکه غدیر سند افتخار و مظلومیت شیعه است و باید این روز بزرگ داشته شود اظهار کرد: گرچه امکان برگزاری مراسم واجتماعات بزرگ به دلیل کرونایی بودن ممکن نیست اما چند حرکت و اقدام می تواند اهمیت و زیبایی و برکات این روز و ایام را به مردم نشان دهد.


حجت الاسلام راشدی نوری افزود: به مناسبت عید غدیر تبلیغات محیطی ، چراغانی کوچه و خیابان و سردرب منازل ومغازه ها، تبلیغ و تببین واقعه و جریان غدیر در فضاهای مجازی، ادامه نهضت مواسات و کمکهای مومنانه وتعاون واحسان به نیازمندان  وآسیب دیدگان معیشتی و  تخفیف جرایم مالیاتی، بیمه، راهنمایی ورانندگی و سایردستگاههای حکومتی و وزیت رایگان پزشکان، ارزان کردن نرخ برخی اجناس وکالاها، پخت رایگان نان، تخیف و تقسیط وامها و طلبکاریها، آزادکردن زندانیان دارای شرایط و...... انجام شود.

 

 امام جمعه صومعه سرا گفت: همه اینها با عنوان و به برکت‌ دهه ولایت و ایام تاجگذاری امیرالمومنین به مقام امامت و ولایت باشدکه عموم مردم زیبایی ولایت امامان معصوم را در زندگی خود احساس کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار